anne Larsdatter (145)

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Else Marie Fjeld
Sted: OSLO

anne Larsdatter (145)

Legg inn av Else Marie Fjeld » 18. august 2010 kl. 22.49

hei på dere

Er det noen der ute, som hvet når Anne Larsdatter fra Skisaaker, Tjølling, var født, og når hun giftet seg med Anders Olsen fra Løve mel.

Har ikke så mange sikre opplysninger på henne. Fant henne i bygdeboken for Tjølling og der skrives det at hun er født ca 1716. Datter av Lars Toresen og Ester Olufsdatter på Skisaaker mel.

Som det går fram her, er det ikke mye sikkert jeg har å holde meg til her, så jeg håper at noen kan finne en tråd til meg..

På forhånd mange takk

Med hilsen
E M Fjeld

Brukeravatar
gj00026
Sted: LARVIK

Re: anne Larsdatter (145)

Legg inn av gj00026 » 19. august 2010 kl. 0.02

Det later til at verken dåpen eller vielsen er registrert i kirkebøkene for Tjølling, så sant avskriftene på vestfold-slekt.no er fullstendige. Det kan bety at presten har glemt å føre inn disse hendelsene, eller at de har funnet sted i et annet prestegjeld. Jeg heller til det første, ettersom Annes foreldre bodde på Skisåker både før og etter hennes antatte fødselsår.

Nå er det jo ikke datoer som er det vesentlige å dokumentere i slektsgransking, men derimot relasjoner. I så måte beviser skiftet etter Lars Torsen Skisåker at han hadde ei datter Anne, gift med Anders Olsen: Blant hans arvinger var "den ældste daatter Anne Larsdaatter giftt med Anders Olssen Hemb i Tiølling Sogn". Det er det viktigste!

Else Marie Fjeld
Sted: OSLO

Re: anne Larsdatter (145)

Legg inn av Else Marie Fjeld » 19. august 2010 kl. 20.36

Hei Kristian

Takk for svaret du kom med ang Anne Larsdatter.

Med hilsen
E M Fjeld

Svar

Gå tilbake til «Larvik»