Omtrent når kan dette bildet være fra?

Moderator: MOD_Akershus

Svar
Bent Roger Ødegaard
Sted: VESTMARKA
Kontakt:

Omtrent når kan dette bildet være fra?

Legg inn av Bent Roger Ødegaard » 9. juni 2009 kl. 23.42

Hei.

Vedlagte bilde vet jeg ingenting sikkert om. Tror det er fra plassen Ødegaarden under Jødal lille på Mork i Blaker, eller der omkring.
For om mulig å finne ut hvem personene er, hadde det vært fint om noen har en formening om ca. når bildet kan være tatt?
Kan dette være et bilde som har med et bryllup å gjøre?...paret i midten er jo veldig pyntet.

Mvh Bent
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Re: Omtrent når kan dette bildet være fra?

Legg inn av Else Berit Rustad » 10. juni 2009 kl. 0.05

Kunne tenke meg at det var fra begynnelsen eller midten av 1930-årene, men jeg tror ikke det var bryllup, da hadde de vel latt seg fotografere stående? Jeg synes personene på bildet ser veldig avslappet ut :)

Mvh
Else B.

Bent Roger Ødegaard
Sted: VESTMARKA
Kontakt:

Re: Omtrent når kan dette bildet være fra?

Legg inn av Bent Roger Ødegaard » 10. juni 2009 kl. 0.30

Hei, og takk for svar.

Det jeg/vi lurer litt på er om paret i midten kan være min farfar og farmor, men min farmor døde 21.08.1926, så da kan det vel ikke være dem. (de giftet seg 25.06.1921)

Det med bryllup, var en tanke om at disse folkene på bilde er nære slektninger og besøkte sitt barndomshjem for å ta et bilde.

Jeg kan jo samtidig nevne at min oldemor Rebekka Guneriusdatter som bodde på Ødegaarden har, så langt jeg har funnet ut: seks "uekte" leirmål med seks forskjellige. Jeg har funnet 4 av fedrene/barna.
Tenkte kanskje bilde var av en slags "reunion" for noen av dem, på gamleplassen, i samband med et bryllup e.l.

Mvh Bent

Svar

Gå tilbake til «Aurskog-Høland»