Peder Andreas Andersen Post

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
dn22312
Sted: FROLAND
Kontakt:

Peder Andreas Andersen Post

Legg inn av dn22312 » 15. februar 2008 kl. 18.11

f. 11.05.1869 Holt Kirke, Aust Agder. Sønn av Anders Olsen Post f. 10.12.1829.

Peder Andreas havnet i fengsel i Bergens området. Litt usikkert på hvor og hvorfor. Noen sier det gjaldt drapstrusler mot Jacob Aal på Storgården på Nes Verk, Aust Agder. Hvor lenge han satt er også usikkert. Har hørt han kjøpte seg et salmakerverksted og Nesttun er nevnt. Men finner ikke ut noe mer om hva som skjedde med karen eller hvor og når han døde. Han ble ikke snakket om i familien...

Har forøvrig full kontroll over den han giftet seg med og barna før han forsvant til Bergen.

Er takknemmelig for all informasjon av alle slag når det gjelder denne karen som forøvrig er min tippoldefar.

Brukeravatar
22171
Sted: NESTTUN

Re: Peder Andreas Andersen Post

Legg inn av 22171 » 23. november 2008 kl. 13.04

Jeg har hørt om en Per Post som bodde på Skjold Nesttun og som antagelig døde på slutten av førti eller begynnelsen av femtitallet. Han hadde et skomaker eller sadelmakerverksted på Nesttun. Det jeg har hørt var et ordtak som gikkom ham
" Han er en kunstner i sitt fag han Per"
Jeg har lett på gravminner i Nesttun Fanaområdet ,men kan ikke finne ham. Graven er antagelig slettet for lenge siden, men han bør vel finnes i kirkebøker for Birkeland kirke, eller eventuelt for Fana kirke, men der strekker ikke min kompetanse til. Jeg kjenner ikke lengre til folk som er gamle nok til å ha kjent ham.
Hilsen Ludvig

Svar

Gå tilbake til «Bergen og omegn - ukjent kommune»