Hei !
Regner med at det her finns noen som kan gi meg tips om følgende:
Det gjelder bror av min oldefar og hans kone: Andreas Olsen Einvik, født i 1862, død 19.3.1928, og Anna Marta Jakobsdatter Einvik, født 1874, død 1962. Begravet ved Nordbotn kirke, Fjellværøy. Ekteparet var barnløst, og siden både mor og mormor var døde, ble det vi barna som arvet noen få kroner ved skifte etter Anna Martas død. Det skifteoppgjøret skulle jeg gjerne sett igjen, der var det en flott oversikt over etterkommerne til alle Andreas' søsken. Hvordan kan jeg få en kopi ? Går det bra å skrive til "Fosen Skifterett, Brekstad" ? Noen enklere måte ?
Takker på forhånd for alle innspill.
Vennlig hilsen
Knut
Et skifte av nyere dato.
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
- Sted: Hitra
Re: Et skifte av nyere dato.
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Du kan skrive til Statsarkivet i Trondheim, Postboks 2825, 7432 Trondheim eller sende e-post til [email protected] .
Du bør dokumentere din tilknytning til det siste boet, da detvil være en 60-årsgrense for alment innsyn.
EB
Du bør dokumentere din tilknytning til det siste boet, da detvil være en 60-årsgrense for alment innsyn.
EB
Hei Knut
Har Andreas og Anna blant mine Einvik-slektninger, riktignok med et noen avvik i årstall for de to. Skulle Andreas foreldre være Ole Jonsen og Jertru Larsdtr er nok mulightene til stede for at vi er slektninger.
Har Andreas og Anna blant mine Einvik-slektninger, riktignok med et noen avvik i årstall for de to. Skulle Andreas foreldre være Ole Jonsen og Jertru Larsdtr er nok mulightene til stede for at vi er slektninger.
-
takk Eilert, veldig presist og akkurat hva jeg var ute etter !!!
veldig interessant Kjell, nå lurer jeg virkelig på hvilken av Andreas' søsken du nedstammer fra ! Min oldefar på mormors side var Lars Olsen Klingenberg Einvik, han ble gift i Ulvan og tok etternavnet Ulvan også for sikkerhets skyld. Ole Johnsen og Jertru Larsdatter var foreldre til Andreas ja, og jeg har en hel del info om dem -
som jeg naturligvis er interessert i å dele med deg og andre. Men for alt hva jeg vet kan du vite mer enn meg. Ole Johnsen var jo fra Sponlandet i Hemne, jeg har meldt hans etterslekt, dvs. den som jeg er kjent med, til Hemneslekt, og de er blitt registrert der. Jeg har prøvd å kartlegge hele søskenflokken til Andreas og Lars, mange av dem halvsøsken. Ole Johnsen var gift 1 gang før han ektet Jertru, og hadde visst også en sønn før han traff sin første kone.
Venter spent på svar !
Knut
veldig interessant Kjell, nå lurer jeg virkelig på hvilken av Andreas' søsken du nedstammer fra ! Min oldefar på mormors side var Lars Olsen Klingenberg Einvik, han ble gift i Ulvan og tok etternavnet Ulvan også for sikkerhets skyld. Ole Johnsen og Jertru Larsdatter var foreldre til Andreas ja, og jeg har en hel del info om dem -
som jeg naturligvis er interessert i å dele med deg og andre. Men for alt hva jeg vet kan du vite mer enn meg. Ole Johnsen var jo fra Sponlandet i Hemne, jeg har meldt hans etterslekt, dvs. den som jeg er kjent med, til Hemneslekt, og de er blitt registrert der. Jeg har prøvd å kartlegge hele søskenflokken til Andreas og Lars, mange av dem halvsøsken. Ole Johnsen var gift 1 gang før han ektet Jertru, og hadde visst også en sønn før han traff sin første kone.
Venter spent på svar !
Knut
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
-
Kjell, etter å ha fundert litt på etternavnet ditt, tror jeg nok at Berith Johnsdatter Einvik var din oldemor, og Julie Kvalvik din farmor. I så fall er vi både 4-menninger og 5-menninger, idet Berith og Lars giftet seg med fetter og kusine på Ulvøya. Dessuten har jeg truffet begge dine foreldre, din far så sent som for 2-3 år siden. Dette blir kanskje litt privat, du kan gjerne svare meg her hvis du synes, eventuelt til [email protected]
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
-
Har nå mottatt diverse fra statsarkivet, og selve utlodningsdokumentet fra Fosen Tingrett. ( Skulle noen fra Fosen Tingrett lese dette: Takk for særdeles rask ekspedisjon.) Dokumentet omhandler ca 120 navn, de fleste avdøde. Alle søsknene til Anne Martha og Andreas var døde, men 9 av dem hadde etterkommere som mottok arvelodd: De 9 er: Jensine, Jonetta og Berit Olsdøtre, Lars og Ole Olsen. Ingeborg og Lina Jakobsdøtre, Jakob og Lars Jakobsen. Skulle det være noen etterkommere av disse 9 som leser dette og er interessert, kan jeg videresende dokumentet pr. e-post. Min e-post: [email protected]
Knut
Knut
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
-
Skylder å gjøre oppmerksom på at Kjell Kvalvik hadde rett med hensyn til årstall, Anne Martha Einvik døde så sent som 10.11.1972, nesten 99 år gml.
Vennlig hilsen
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken
Knut Ragnar Ansnes
Nes, Viken