Etterslekt til Herr Jon Johnsen, Orkdalspresten

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn17691
Sted: FANNREM

Re: Etterslekt til Herr Jon Johnsen, Orkdalspresten

Legg inn av dn17691 » 16. september 2004 kl. 23.42

Lurer på om noen har tilgang på etterslekten til Herr Jon Johnsen, Orkdalspresten. Fikk ikke med meg det lokale møtet sist, men ser nå at jeg burde tatt en tur. Sitter nemlig her med min svigerfars slekt som bl.a. omfatter Asbøll, Monset, Lia(Rektorli) og Lefstad.Ifølge Orkdalsboka er det mye aktivitet rundt kjøp og salg av disse gårdene rundt 1760/1770. En Lars Johnsen eier flere Asbøll-garder (en plass nevnt som Lars Johnsen Dahl, Kolfuten på Svorkmo) og en Johannes Johnsen har i dette tidsrommet både Asbøl, Herme og Lia. Det er også snakk om en Lensmann Fredrik Jonsen Asbøl, senere lensmann i Meldal.

Er det noen som vet om disse er i slekt? Og finnes det en forbindelse her mot Herr Jon Johnsen?

På FS klarer jeg ikke å finne noe som avklarer dette..

Ann-Carin Bøyesen
Sted: FANNREM

Legg inn av Ann-Carin Bøyesen » 17. september 2004 kl. 13.09

Hei Gjertrud.
Ja, du skulle vært på dette møtet!! Ta kontakt med Lars Hunnes, Orkanger eller Finn Karlsen (bruk mobilnummeret). Begge to har en god del etterslekt etter Herr Jon.
Mvh
Ann-Carin

Inger Johanne Bjørnaas
Sted: RENNEBU

Legg inn av Inger Johanne Bjørnaas » 17. september 2004 kl. 20.49

Du kan også gå inn på Leiv Skjerve sin hjemmeside. Han skal ha mye om Hr. Jon og hans slekt. Han har også mye historikk rundt denne mannen.

http://home.online.no/~leskjerv/

Beste hilsen Inger

Svar

Gå tilbake til «Orkdal»