Hei.
Har en stund prøvd å finne min slektning Hilda Pedersen fra Gjøvik. Hun var født i Gjøvik 17 Feb 1882 ,døpt 10-4-1882 i Gjøvik og hun ble konfirmert i Gjøvik 11 Oct 1896. Hun flyttet etterhvert til Oslo og var i 1900 tjenestejente i Lakkegata 30 i Oslo.
Jeg har ikke klart å finne henne verken utvandret eller gift i NOrge.
Det har vært sagt at hun skulle ha bodde i Alaska ,men er ikke så sikker. Videre skal hun ha hatt hvertfall 2 døtre hvorav den ene var lærerinne.
Da Hilda`s søster døde 1 Dec 1949 i Gjøvik står Hilda nevnt som Hilda Hansen ,husmor i Seattle ,Washington. (LItt usikker på at Hilda ble gift Hansen ,siden det i dødsfallsprotokollen ser ut som det er en prikk over det som ser ut som n`en i Hansen. Hansen er altså mest sannsynlig eller Hanson ,men kan også se ut som Haiesen/Hausen etc.
Håper noen kan hjelpemed denne Hilda.
Mvh Erik
Hilda Pedersen fra Gjøvik
Moderator: MOD_Emigranter
- Margit R Bakke
- Sted: USA
- Kontakt:
Re: Hilda Pedersen fra Gjøvik
Hei Erik!
What are the names of her parents and siblings??
Margit in Minnesota
What are the names of her parents and siblings??
Margit in Minnesota

Hello from Norway.
Her parents was Andreas Pedersen Kindli or Leihne and Maria Evensdatter.
Andreas was born in Ringsaker ,Hedmark County ,NOrway abt 1847 and died in Gjøvik ,Oppland County 1903. Maria was born in Ringsaker 19 Jun 1844 and died in Gjøvik 29 Jul 1928. They had 7 children......Maria had 8 children ,one daughter that she had before marriage:
1 Syverine Jensdatter ,born 24 Aug 1871 in Ringsaker and died in Gjøvik 1 Dec 1949. She
was married twice ,and had a daughter Helmi that was married and again had a
daughter who died early. Syverine didn`t have living descendants.
2 Olava Pedersen ,born 2 Mar 1874 in Ringsaker and died before 1928 in Asker. She was
married and had 8 children ,none in USA.
3 Pauline Pedersen ,born 12 Nov 1876 and died in Gjøvik. She was married to Peder
Bjørge from Ringebu that emigrated to USA and never came back. They had 3 sons ,none
in USA
4 Einar Pedersen Leihne born 2 Jul 1879 died before 1928. He was married and lived in or
near Oslo. Was married and had 3 children ,none in USA
5 Hilda Pedersen ,born in Gjøvik 17 Feb 1882,
6 Aksel Maurits Pedersen ,born Gjøvik 28 Feb 1885 died in Gjøvik ,3 children none in
US
7 Nils Pedersen Leihne ,born Gjøvik 1889 died in Oslo ,married ,1 daughter ,no
descendants in USA
8 Otto Pedersen ,born in Gjøvik 1892 ,married 3 children.
Hope this helps some.
regards ,Erik
Her parents was Andreas Pedersen Kindli or Leihne and Maria Evensdatter.
Andreas was born in Ringsaker ,Hedmark County ,NOrway abt 1847 and died in Gjøvik ,Oppland County 1903. Maria was born in Ringsaker 19 Jun 1844 and died in Gjøvik 29 Jul 1928. They had 7 children......Maria had 8 children ,one daughter that she had before marriage:
1 Syverine Jensdatter ,born 24 Aug 1871 in Ringsaker and died in Gjøvik 1 Dec 1949. She
was married twice ,and had a daughter Helmi that was married and again had a
daughter who died early. Syverine didn`t have living descendants.
2 Olava Pedersen ,born 2 Mar 1874 in Ringsaker and died before 1928 in Asker. She was
married and had 8 children ,none in USA.
3 Pauline Pedersen ,born 12 Nov 1876 and died in Gjøvik. She was married to Peder
Bjørge from Ringebu that emigrated to USA and never came back. They had 3 sons ,none
in USA
4 Einar Pedersen Leihne born 2 Jul 1879 died before 1928. He was married and lived in or
near Oslo. Was married and had 3 children ,none in USA
5 Hilda Pedersen ,born in Gjøvik 17 Feb 1882,
6 Aksel Maurits Pedersen ,born Gjøvik 28 Feb 1885 died in Gjøvik ,3 children none in
US
7 Nils Pedersen Leihne ,born Gjøvik 1889 died in Oslo ,married ,1 daughter ,no
descendants in USA
8 Otto Pedersen ,born in Gjøvik 1892 ,married 3 children.
Hope this helps some.
regards ,Erik
I think I found the right Hilda Hansen......
I can`t view all information on ancestry.com ,but found a Helda Hansen ,born in Norway 1882 who was married to Marius Hansen ,born in Norway 1882. They lived somewhere in Ontario ,Canada 1911. Don`t know if they had children by then. Maybe someone can trace them further.
Mvh Erik
I can`t view all information on ancestry.com ,but found a Helda Hansen ,born in Norway 1882 who was married to Marius Hansen ,born in Norway 1882. They lived somewhere in Ontario ,Canada 1911. Don`t know if they had children by then. Maybe someone can trace them further.
Mvh Erik
Hei Erik
Kanskje du hev sedd denna fyrr, men her er 1911 folketeljinga frå Gloucester Township, Carleton County, Ontario, Canada, hjå Marius Hansen, kone Hilda (Helga), og bror Jerius? Hansen.
data2.collectionscanada.ca/1911a/e081/e002018993.pdf
mvh
Martin
Kanskje du hev sedd denna fyrr, men her er 1911 folketeljinga frå Gloucester Township, Carleton County, Ontario, Canada, hjå Marius Hansen, kone Hilda (Helga), og bror Jerius? Hansen.
data2.collectionscanada.ca/1911a/e081/e002018993.pdf
mvh
Martin
Hei.
Takk for svar.
Joda jeg har vært borti denne Marius og Hilda og jeg tror ganske sikkert disse er de jeg leter etter.
Problemet er at jeg vet ikke når Hilda kom til USA og jeg har ikke navnet på deres 2 døtre.
I Seattle, Washington 1920 er det 2 jenter (boarders) Agnes og Mabel Hanson født ca 1913 og 1915 begge i Canada. De ser ikke ut til å være med foreldrene.
Jeg har lurt på om de kunne være døtre av Marius og Hilda. Har ikke klart å finne dem i 1930. Det siste jeg har på Hilda er at hun bodde i Seattle ved sin halvsøsters død i 1949. Selvsagt kan opplysningen om at hun var i Seattle være eldre enn 1949 ,men det vet jeg ikke noe om.
Hadde vært veldig fint å finne Hilda`s evt etterkommere.
Mvh Erik
Takk for svar.
Joda jeg har vært borti denne Marius og Hilda og jeg tror ganske sikkert disse er de jeg leter etter.
Problemet er at jeg vet ikke når Hilda kom til USA og jeg har ikke navnet på deres 2 døtre.
I Seattle, Washington 1920 er det 2 jenter (boarders) Agnes og Mabel Hanson født ca 1913 og 1915 begge i Canada. De ser ikke ut til å være med foreldrene.
Jeg har lurt på om de kunne være døtre av Marius og Hilda. Har ikke klart å finne dem i 1930. Det siste jeg har på Hilda er at hun bodde i Seattle ved sin halvsøsters død i 1949. Selvsagt kan opplysningen om at hun var i Seattle være eldre enn 1949 ,men det vet jeg ikke noe om.
Hadde vært veldig fint å finne Hilda`s evt etterkommere.
Mvh Erik