Olderfar Sigvart Simonsen f 1802-05 ?

Med tidligere kommuner: Bragenes, Skoger, Strømsgodset, Strømsø og Tangen.

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
gj01806
Sted: OSLO

Olderfar Sigvart Simonsen f 1802-05 ?

Legg inn av gj01806 » 18. november 2005 kl. 21.02

Det er mye intresant det dere kom med der Inger og Liv. Olderfar f 1802 til 1805 det med Familysearch Simen Simensen får jeg ikke til og passe med fødselårene til Sigvart Simonsen f 1802-05 søn Andreas Erich Sigvardt Simonsen f 1854 søn Sigvart Simonsen f 1898 søn Erik Simonsen 1932 og søn Knut f 1929 osv. Men han du nevnte Liv Ofsdal med navn Sigvard Andreas Simonsen må jeg sjekke noe mer. Du nevner BRAGERNES MINI II 3 1860 - 1868 Der er en Kirkebok ikke sant ? Kan man se denne Kirkebok via nett eller må jeg dra til Bragernes noe jeg ellers gjør. Og som Inger Falch-Jacobsen som har hjulpet meg så meget sier meget interesant. Hjertlig Takk. MVH Erik Andreas :) :)

Brukeravatar
Liv Ofsdal
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Re: Olderfar Sigvart Simonsen f 1802-05 ?

Legg inn av Liv Ofsdal » 18. november 2005 kl. 21.15

Hei Andreas!

Den jeg nevnte var - BRAGERNES MINI II 3 - hvor MINI står for MINISTERIALBOK, dvs kirkeboka som presten førte.

Denne kan du enten bestille til ditt lokal bibliotek og se på der - eller se på ved Drammen bibliotek, på Statsarkivet i Kongsberg - de har den vel også på Riksarkivet i Oslo. Så her er mulighetene mange!

Foreløpig er nok ikke denne kirkeboka på nett - men den kommer sikkert etterhvert med Arkivverkets satsing med å legge alle kirkebøker på nett i scanna versjon!

Jeg ville nok ha sjekket ut denne selv om det ikke er din oldefar :)
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding

Svar

Gå tilbake til «Drammen»