Hei!
Har sendt inn slekt til distreff, bla min tipp-oldefar Endre Paulsen fra Troms. Når jeg søker på dis-treff, finner jeg Endre Paulsen fra Troms men det står at han er fra USA. Skjønner ikke hvorfor det står at han er fra USA, jeg har ikke registrert det.
Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Blir mine registreringer knyttet til det som allerede er registrert i dis.treff?
Vennlig hilsen
Heidi Jangås
Informasjon har endret seg etter innsending
Moderator: MOD_DIStreff
Re: Informasjon har endret seg etter innsending
Heidi Kristine Jangås skrev:Hei!
Har sendt inn slekt til distreff, bla min tipp-oldefar Endre Paulsen fra Troms. Når jeg søker på dis-treff, finner jeg Endre Paulsen fra Troms men det står at han er fra USA. Skjønner ikke hvorfor det står at han er fra USA, jeg har ikke registrert det.
Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Blir mine registreringer knyttet til det som allerede er registrert i dis.treff?
Vennlig hilsen
Heidi Jangås
Kan du ha skrevet "Han vokste opp" eller noe sånt i en datobasert hendelsesnotis i BK ??
Alf Christophersen skrev:Heidi Kristine Jangås skrev:Hei!
Vennlig hilsen
Heidi Jangås
Kan du ha skrevet "Han vokste opp" eller noe sånt i en datobasert hendelsesnotis i BK ??
For øvrig finner du en logg (hvis du var førstegangsdeltaker) med alle stedsnavn registrert og hva de ble tolket som og tilsvarende en annen loggfil som inneholder alle personer og bl.a. hvorfor GEDtreff trigger med USA

Sjekk denne og da finner du hva det var du skrev som ble tolket som sted i USA. Vanligst er Opp township.

hei igjen!
Takk for raskt svar
Jeg anvender TMG og har sjekket loggfil. Der står det ikke registrert noe fra USA. Skjønner ikke dette helt. Jeg vet også at jeg ikke har registrert USA i TMG.
Blir det jeg sender inn koplet opp mot det andre har sendt inn? Er det sånn at når jeg klatrer i eget slektstre på dis-treff, så vil det stå informasjon andre har sendt inn?
Vennlig hilsen
Heidi
Takk for raskt svar

Jeg anvender TMG og har sjekket loggfil. Der står det ikke registrert noe fra USA. Skjønner ikke dette helt. Jeg vet også at jeg ikke har registrert USA i TMG.
Blir det jeg sender inn koplet opp mot det andre har sendt inn? Er det sånn at når jeg klatrer i eget slektstre på dis-treff, så vil det stå informasjon andre har sendt inn?
Vennlig hilsen
Heidi
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Hei san,
noen litt tidlig inne med antydning / henvising til program her?
Mange hilsener fra
Egil Sundelius, 3160 Stokke
noen litt tidlig inne med antydning / henvising til program her?
Mange hilsener fra
Egil Sundelius, 3160 Stokke