Test dine slektsregistreringer med GEDtreff!

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Test dine slektsregistreringer med GEDtreff!

Legg inn av dn01013 » 25. februar 2005 kl. 19.12

Når du kjører dine Gedcom-data i GEDtreff får du i tillegg til Distreff-data som du kan sende inn, mange rapporter om dine dataregistreringer.

F.eks. mulige dubletter.

Ukjente stedsnavn

Hvilke notiser mangler kilderegistreringer

Hvilke personer mangler helt kildedekning?

Ukoplede personer (dvs. har ingen slekt, f.eks. at du har glemt en eller flere)

Samlet yrkesnotis og egen rapport over yrker hvor du i stedet for å ha registrert et kort yrkesnavn har registrert en hel masse, f.eks. blandet yrke og sted for yrke. (Dog kan ikke alle programmer støtte separat registrering av yrkesbetegnelse og sted for yrke)

Og masse mer.

Du kan også i oppsettet velge å teste alle. Dette medfører at Distreff-bidrag ikke lages, så du behøver ikke å engste deg for å ved et uhell skulle komme i skade for å sende inn masse nålevende.

Og, så når du kjører programmet, husk å bidra!
Det som programmet fjerner av data vet kun du og programmet om. Det er intet i bidraget du sender inn som røper at du egentlig hadde 75000 personer registrert, men kun 10000 av dem var brukbare for DIStreff :-) (Sånn omtrent der hvor mine egne data ligger tror jeg, gid jeg en gang fikk tid til å gjøre noe mer med det. Jaja)

Se mer om slik avansert bruk av GEDtreff på http://www.dis-norge.no/distreff/GedtreffBruk/HTML/

(Manualen gjennomgår avansert bruk for korrigeringsøyemed, ikke hurtig bruk for å lage kun Distreff-bidrag med minimum av rapporter)

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»