Legg innav Helge Bjerkevoll » 28. mai 2015 kl. 18.24
Om personen er gravlagt ved Bremsnes Kirke (Averøy Kommune) så er det i følge digitalarkivets sognehistorikk bare kirkebøker over døde frem til 1911 som er utlagt på digitalarkivet.
Hei.
Hun var sikkert gravlagt på Nordlandet gravsted, men der er nok graven borte. Det er dårlig med jord i "Byen". Desverre.
Kanskje bøkene fra Kvernes/Bremsnes finnes i Trondheim ??? Tenkte bare høyt...
Takker for svar og tips uansett
Dama heter Elisabeth Rikardsdtr. Jørgenvåg. Født 16.6.1823, Edøy sogn. Hele familien er flyttet til Dahle.
Siste registrering jeg har funnet er Folketellinga 1910:
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6787000547 Da er ho 86 år. Har leita i Kvernes / Bremsnes: 1900-1911, Ministerialbok
Har også leita på Kristiansund.
Men så er det stopp.
Hadde vært kjekt å få "avsluttet" Tippoldemora mi .
Det står her at den siste ble gravlagt på gravstedet i 1902, så da er hun ikke her. Men kanskje noen slektninger. Hvis du henvender deg til museet i Kristiansund kan du sannsynligvis få vite hvem som er gravlagt her. Hvis det er din slekt som eide gården er det verdt å sette seg inn i gårdshistorien. Min oldefar var gift med datteren til en tidligere eier. Hun er gravlagt her. Jeg har lett i kirkebøkene uten å finne den du leter etter. Kanskje du kunne legge etterlysningen under Tustna hvor hun ble født. Gården er en kjent gård på Tustna. ( Jeg ser at du ikke bor så langt unna. Da kan du ta en tur og se på gravstedet og få opplysninger om Ødegaard på biblioteket.)