Informasjon om etterkommere til arkitekt Sverre Losnedahl

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
gj20066
Sted: BERGEN

Informasjon om etterkommere til arkitekt Sverre Losnedahl

Legg inn av gj20066 » 13. august 2013 kl. 21.12

Hei,

Jeg åpnet akkurat et lite kott i boligen min og fant noen gamle papirer liggende inni der. Etter å ha sett igjennom dem ser alle ut til å tilhøre Sverre Losnedahl, en tidligere eier av huset mitt. Han er født 1.4.1990 i Bergen og jobbet som arkitekt.

Papirene består stort sett av gamle kvitteringer, korrespondanse, regnskapsbøker og tegninger. Dateres tilbake til midten av 30tallet og frem til midten av 60tallet.
Det er blant annet noen gamle tegninger av hva jeg tror er tuberkolose avdelingen på Haukeland.

Etter litt kjapp googling viser det seg at Sverre Losnedahl er en relativt kjent arkitekt. Han har bla. tegnet St. Markus Kirke i Bergen og bensinstasjonen i Lars Hilles gate 27 (vis-à-vis legevakten).

Jeg har funnet at Sverre Losnedahl var født med Gunvor Losnedahl (tidligere Gunvor Øyen, f. 7.2.1906). De giftet seg 4.11.1928 i domkirken i Trondheim.

Dette er første gang jeg har forsøkt meg på slektsforskning. Jeg har lyst å finne etterkommerne til Sverre og Gunvor og høre om disse dokumentene kunne vært til interesse for de. Er det noen som kunne hjulpet meg?

Kunne det tenkes at arktitekttegningene kunne være av interesse for noen offentlige instanser?

Håper at det er noen kløppere på slektsforskning som kan hjelpe meg :)

Brukeravatar
Marit Lorvik Sørli

Re: Informasjon om etterkommere til arkitekt Sverre Losnedah

Legg inn av Marit Lorvik Sørli » 13. august 2013 kl. 22.11

Det er mulig du finner noe nyttig på denne siden :

http://home.online.no/~bjornlos/losneda ... rk/f41.htm

Personlig Melding er sendt.

gj20066
Sted: BERGEN

Legg inn av gj20066 » 13. august 2013 kl. 22.40

Tusen takk! Det ser ut til at jeg har litt å gå på nå :)

Denne linken inneholder litt informasjon om forfatteren av siden du linket til. Ser ut til at han har vært i kontakt med sønnen til Sverre Losnedahl.

gj19487
Sted: Paradis

Legg inn av gj19487 » 31. mai 2014 kl. 23.33

Den eneste som er i live (?) er Sverre Losnedal som bor på Mysen. Han hadde to brødre, Knut og Tor, som begge er døde. :roll:

Svar

Gå tilbake til «Bergen»