Om å gi tilbakemelding og poste likelydende tema flere stede

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
Astrid Ryen
Sted: TRONDHEIM

Om å gi tilbakemelding og poste likelydende tema flere stede

Legg inn av Astrid Ryen » 19. august 2005 kl. 14.18

Det prioriterte tema "10 retningslinjer for posting av meldinger" bør leses av alle brukere av dette forum med visse mellomrom. Her er vel gjennomtenkte råd om hvordan man ter seg på et forum som dette.

Det å gi tilbakemelding er viktig - min "kjepphest". Får man ikke det, forsvinner gleden ved det man tror man har gjort som kunne bety at noen kommer videre i sin søken etter ukjente aner. Å nå frem til et resultat betyr dialog og ikke å forholde seg taus inntill man har fått det man ønsker. Jeg har i hvert fall lært at jeg IKKE går videre på et tema, om det ikke kommer noen tilbakemelding. Hva mener andre brukere her?

En annen ting er at omtrent like innlegg blir lagt inn her i slektsforum og i brukarforum i DA. Da bør de som har startet disse temaer opplyse hvilken informasjon de har fått det ene eller andre sted, og fremfor alt melde fra når de mener å ha fått de opplysninger de trenger for å gå videre. Er det noen som føler seg "truffet"??

Til slutt - en honnør til Jan Eri og alle moderatorer i dette forum! Dere gjør en god jobb - etter min mening.

Med trøndersk sommerhilsen

Astrid Ryen

dn06606
Site Admin

Re: Om å gi tilbakemelding og poste likelydende tema flere s

Legg inn av dn06606 » 19. august 2005 kl. 14.56

På vegne av Einar, moderatorstaben og meg selv - tusen takk for blomstene og for påminnelsen om å lese 10 retningslinjer ..... fra tid til annen. De er jo laget for å bidra til at Slektsforum skal være et både hyggelig og nyttig sted å være.

Vi skal legge ut en oversikt over hvem som er moderatorer for de forskjellige fora med det første, slik at det blir enklere å finne fram til rette vedkommende hvis man har spørsmål.
mvh Jan

Astrid Ryen
Sted: TRONDHEIM

Re: Om å gi tilbakemelding og poste likelydende tema flere s

Legg inn av Astrid Ryen » 19. august 2005 kl. 15.28

Jan Eri, takk for din tilbakemelding. Blomstene sender jeg jeg til alle nevnte og UNEVNTE i min første innlegg. En liste over moderatorer ville sikkert være nyttig, skjønt vi som er her ofte, kjenner jo dem! Vi leser jo under deres navn hva de er moderatorer for.

Jeg har hatt stor nytte av dette forum, selv om jeg ikke har bidratt med så mye. Men jeg lærer svært mye ved å lese temaer og innlegg under disse. Det gjelder særlig det som har med slektsprogram og data å gjøre (jeg er den rene novise når det gjelder dette!) Men jeg lærer ved å lese :)

En hilsen fra en trøndersk sommer som ifølge NMI varer kun en eneste dag.

Astrid

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»