Olava Fredrikke Hansdatter, f. 26.02.1826 Kristiania

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Oslo

Svar
dn08381
Sted: OSLO

Olava Fredrikke Hansdatter, f. 26.02.1826 Kristiania

Legg inn av dn08381 » 14. april 2005 kl. 21.19

Olava F. Hansdatter er min 2 x tippoldemor.
Far: Hans Pedersen Bleeker Mor: Berhta Marie Olsdtr.

Jeg kan ikke finne noen opplysninger om Olavas foreldre. Kan noen hjelpe meg? :lol: :lol:

gj01354
Sted: OSLO

Re: Olava Fredrikke Hansdatter og olsen familien

Legg inn av gj01354 » 21. mai 2005 kl. 20.28

Hei Elisabeth!
Ser du også leter etter våre forfedre. Har scannet inn diverse bilder fra min farmor (Nelly Solveig f. Paulsen) og farfar (Arne Frithjov Jangås f. Olsen), men vet ikke hvem alle på bildene er. Har også scannet inn diverse dokumenter som ble funnet hos farfar. Er du interessert i noen av disse? hvis du ønsker kan jeg sende deg en dvd med alt jeg har scannet.

Fritz Albert Olsen: spesifisert faktura fra begravelse, dødsmelding, krematorieregning, attest fra skifteretten, kombinert dåps- og konfirmasjonsattest

Vigelsesattest: "styrmand Frits Albert Olsen og Lilly Johanne Johannesen"

Lilly Johanne Olsen: sanghefte fra begravelse, dødsattest fra Ullevål sykehus, dåpsattest, attest for koppervaksine og et brev fra "rigsforsikringsanstalten i 1913" til Lillys mor Ragna Othilie

Jangås: Attest for navneskifte fra Olsen til Jangås i 1946 for Arne Frithjof (min farfar), har også hans dåpsattest.

Har forsøkt å finne noe om Frithjov Olsens kone Elisabeth Amalie f. Kristiansen, men har ikke funnet noe. Vet du noe om henne?
Har du informasjon om noen av de andre i vår slekt?

Hilsen Heidi Jangås ([email protected])

dn10020
Sted: LØVENSTAD

Re: Olava Fredrikke Hansdatter og olsen familien

Legg inn av dn10020 » 21. mai 2005 kl. 21.50

Dåpen er ført i Garnisonsmenigheten 19.03.1826. Olava Fredrikke var "uekte" datter av "Pigen Berthe Marie Olsdatter der er indflytter fra Askers Præstegjeld med Attest fra Provst Norman af 6 Marts 1826". Barnet var altså født i Asker (26.02.1826), men døpt i Garnisonsmenigheten. Hennes adresse var her Rusløkbakken. Barnefaren var "Tjenestekarl Hans Pedersen Bleeker" som var i tjneste hos nettopp prost Norman i Asker. (Garnison Mini 4 p.197 no.27).

Så da vet du neste sted å lete på veien bakover.

Svar

Gå tilbake til «Oslo - ukjent sted/tidsperiode»