Adresse i Kristiansund i 1875 folketelling og historiskkart

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Runar Juvang

Adresse i Kristiansund i 1875 folketelling og historiskkart

Legg inn av Runar Juvang » 4. februar 2026 kl. 9.48

Det er en folketelling i 1875 for Kristiansund som viser bl.a. en Arnt Hansen f 1849 Frænen og kone Marie og sønn Harald. https://www.digitalarkivet.no/census/pe ... 2326007039
Her sies det at eiendommen er Gårdens nr 716, 665. Noe jeg tror betyr Matrikkelnr 716 og løpenr 665. Det vises til Tellingskrets 6 og liste nr 53.

Nå holder jeg på med å geo-merke bosteder for å vise kart i slektsprogrammet, og da er det jo moro om man kan finne nøyaktig hvor denne eiendommen lå.
Uten at jeg nå husker hvor jeg fant det, har jeg notert at dette skulle tilsvare Nergata 17 på Nordlandet.

Så har jeg saumfart historisk kart over Kristiansund fra 1887 som da bare er 10-12 år etter folketellingen. Kart | FINN.no
Dette kartet har noe som ser ut som husnummer. Er det i mitt tilfelle her 716 eller 665 som vil stå som nummer på eiendommen i det historiske kartet?
Jeg finner 716 på Nordlandet, men ser ikke 665 noe sted.

Håper noen kan hjelpe med å tette dette hullet i min base over ting som er lurt å kunne noe om.

Ivar Ståle Ertesvåg
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Adresse i Kristiansund i 1875 folketelling og historiskkart

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 4. februar 2026 kl. 15.52

Eg har ikkje noko kjennskap til Kristiansund og adresser der...

Men nummereringa i folketeljingane (her både original og registrert) gjeld ofte berre den aktuelle teljinga.
Krinsane, som her er nr. 1 til 7, kan vere geografiske område som ein kjenner frå andre samanhengar.
Men det kan også vere ei rodeinndeling for akkurat denne teljinga (t.d. passeleg store område for så stort teljekorps ein hadde pengar til).
Listene er typisk nummerert fortløpande gjennom bunken av lister. Desse nummera har sannsynlegvis ingenting med andre nummereringar 
å gjere (matrikkel, husnummer).

Landdistrikta var delte inn med matrikkelnummer (gardar) og løpenummer (bruk), og desse finn vi att i teljingane.
Men byane hadde sine eigne matrikkelsystem.  Gjerne ulike system i ulike byar.
Her er det rett at M.No (716) er matrikkelnr. og L No (665) er løpenr. (vi kan sjå på andre lister, t.d. krins 1, som stadfestar  dette
https://www.digitalarkivet.no/ft20110209200373 )

Matrikkelen frå 1838 (Gjemnes tinglag) har med eit område på Frei som høyrer til Kristiansund prestegjeld.
https://www.digitalarkivet.no/ma10061006093697
Ingen av matrikkelnummera her kjem over 100 (i andre tinglag ikkje over 300).
Men teljinga gjeld kjøpstaden, som må ha hatt sitt eige system.

Utfordringa di kan vere å finne dette systemet...

Runar Juvang

Re: Adresse i Kristiansund i 1875 folketelling og historiskkart

Legg inn av Runar Juvang » 5. februar 2026 kl. 13.06

Takk for innspill

Svar

Gå tilbake til «Kristiansund»