Immigration til Danmark - Carl Johan Rylander

Christiania/Kristiania by og kommune samt Aker herred/kommune fra 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
Ole Thyge Plannthin
Sted: Danmark

Immigration til Danmark - Carl Johan Rylander

Legg inn av Ole Thyge Plannthin » 31. januar 2019 kl. 22.22

Jeg leder efter oplysninger om mine oldeforældre Carl Johan Rylander og Maria Olofsdotter, der 1875 flyttede fra Christiania til København. Jeg har ikke problemer med at finde oplysninger i danske arkiver, men det er svært for mig at finde oplysninger om dem i perioden , før de rejste til Danmark.

Carl Johan Rylander og Maria Olofsdotter er begge født i Värmland Län i Sverige, og de rejste derfra via Norge/Christiania til Danmark.

Carl Johan Rylander blev født 12/8 1851 Kvarnbacken, Östmark Församling, Värmland Län. Han rejste i henhold til udflytningsprotokollen i Östmark til Vinger i Norge 26/5 1873. Hans mor Pernille Danielsdatter rejste 25/4 1873 til Kongsvinger, men vender allerede 14/1 1874 tilbage til Östmark.
Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om Carl Johan Rylander i Norge, hverken i Vinger eller i Christiania. Men han flytter i henhold til danske arkiver 1875 til København fra Christiania. I København har jeg fundet ham i mantal 1/11 1875.

Maria Olofsdotter blev født 8/9 1844 Store Bogen, Gunnarskog Församling, Värmland Län. Hun rejste i henhold til udflytningsprotokollen i Bogen til Christiania 7/8 1865. I Christiania bliver hun gift 23/6 1867 i Gamle Aker Kirke med Anders Magnussen, født Elga 1845 som søn af Magnus Andersen. Efter brylluppet bor de først Maridalveien 216 og senere Sagveien 204.
Maria Olofsdotter og Anders Magnussen får 2 børn, der bliver dødt i Gamle Aker. Axel Olai Magnussen født 13/8 1867 og Valborg Caroline Emilie Andersen født 13/6 1869. Datteren dør 1870, sønnen flytter med til København.
Efter datteren Valborgs begravelse 2/11 1870, har jeg ikke kunnet finde yderligere oplysninger om Anders Magnussen og Maria Olofsdotter i Christiania.

Kan nogen hjælpe med oplysninger eller henvise til arkiver, som jeg kan bruge i efterforskningen?

På forhånd tak
Ole

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Kristiania og Aker fra 1814»