Dobbeltregistrering i Family Tree Builder

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
gj14263
Sted: Narvik

Dobbeltregistrering i Family Tree Builder

Legg inn av gj14263 » 18. mai 2013 kl. 22.16

Hei, jeg bruker programmet Family Tree Builder til MyHeritage og sliter litt med dobbeltregistreringer. Endel grener har enten ved konvertering blitt dobbeltregistrert.. eller jeg kan rett og slett ha gjort det selv.. men men.. skjedd har skjedd.

Jeg tenkte først på å slette de som var dobbeltregistrert, men noen av grenene inneholder flere hundre personer.
Er det noen andre som har erfaring med dette programmet og problemet som kan fortelle meg hvordan jeg enklest mulig kan rette det opp? :oops:

Brukeravatar
dn18596
Sted: Sverige
Kontakt:

Re: Dobbeltregistrering i Family Tree Builder

Legg inn av dn18596 » 19. mai 2013 kl. 17.35

Jeg bruker ett annet slektsprogram, men de fleste programmene har en god del likheter, så her er mine tanker om dit problem. Jeg hadde for lenge siden ett lignende problem. Grunnen til att jeg vil gjøre dette så omstendelig som jeg foreslår, er att det kan hende att noen av disse linjene går sammen og att deler altså ikke er helt doble. Vanskelig å beskrive, men det samme som skjer når f.eks tremenninger gifter seg med hverandre.

1. Lag en sikkerhetskopi av alle data.
2. Kontrollere att den er lagret sikkert.
3. Om det er en hel slektsgren, en person og dennes aner, ta port personen så anens kobling mot moderne tider forsvinner.
4. Kontrollere om det er virkelige dobbelt registreringer, med andre ord att du har en hel samling personer som ikke er koblet till noen annen når du "klatrer" opp i treet.
5. Er de virkelig doble, så er det jo sikkert å ta de bort. I nødsfall så har du jo sikkerhetskopien.

Lykke til,

Niels

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»