Kaspara Petersdatter, f: 1876 Vågan i Lofoten
Moderator: MOD_Nordland
Kaspara Petersdatter, f: 1876 Vågan i Lofoten
Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Kaspara Petersdatter, født 1876 i Vågan. Hun var datter til Ingeborg Arntsdatter f; 1837 og Peter Johan Knutsen f: 1824.
Kaspara var gift (??) med Hilmar Hansen (??) fra Helgeland.
Er interesert i både etterslekt og aner.
Birger
Kaspara var gift (??) med Hilmar Hansen (??) fra Helgeland.
Er interesert i både etterslekt og aner.
Birger
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Kaspara Petersdatter, f: 1876 Vågan i Lofoten
Hei
Ingeborg var min tippoldemor.
Hun var født i 1839. Fødselsåret ditt på Johan er riktig.
Kaspara, som var Ingeborg sitt barn i 2. ekteskap, var født i 1881, etter mine noteringer, og ble gift i 1907 med Rasmus Hagerup Edvardsen Sørstrøm.
Vet ikke hva som er din kilde til denne Hilmar Hansen, men mulig hun fikk barn med han før hun giftet seg med Rasmus ?
Jeg har mye på Ingeborg sin familie og hennes aner så kan sende deg det jeg har via email da det blir for mye å skrive ned her....

Ingeborg var min tippoldemor.
Hun var født i 1839. Fødselsåret ditt på Johan er riktig.
Kaspara, som var Ingeborg sitt barn i 2. ekteskap, var født i 1881, etter mine noteringer, og ble gift i 1907 med Rasmus Hagerup Edvardsen Sørstrøm.
Vet ikke hva som er din kilde til denne Hilmar Hansen, men mulig hun fikk barn med han før hun giftet seg med Rasmus ?
Jeg har mye på Ingeborg sin familie og hennes aner så kan sende deg det jeg har via email da det blir for mye å skrive ned her....
Vennlig hilsen Gry
-
- Sted: BREMNES
Hei
Her er sannsynligvis mora, Ingeborg Arntsen. Ho er enke og bur saman med sonen Peder Jacobsen f. 1874. Så det er vel kort tid før ho gifter seg med Peter Johan.
digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f71865&gardpostnr=316&personpostnr=2126&merk=2126#ovre
Mvh
Anne Lisbeth

Her er sannsynligvis mora, Ingeborg Arntsen. Ho er enke og bur saman med sonen Peder Jacobsen f. 1874. Så det er vel kort tid før ho gifter seg med Peter Johan.
digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f71865&gardpostnr=316&personpostnr=2126&merk=2126#ovre
Mvh
Anne Lisbeth
- Gry Onarheim Dahlmo
Hei
Ja, det er rett familie, Anne Lisbeth.
Sara Rasch Schøning er mor til Ingeborg. Johan og Peder er Ingeborg sine barn fra 1. ekteskap med Johan Arentsen, og Arnt er Ingeborg sin bror og Sara sin sønn. Så det var 3 generasjoner her på gården i FT1875

Ja, det er rett familie, Anne Lisbeth.
Sara Rasch Schøning er mor til Ingeborg. Johan og Peder er Ingeborg sine barn fra 1. ekteskap med Johan Arentsen, og Arnt er Ingeborg sin bror og Sara sin sønn. Så det var 3 generasjoner her på gården i FT1875

Vennlig hilsen Gry
Hei Gry
Kaspara fødte en datter Sigrid 16. juni 1907. i kirkeboka, Her står Hilmar Hansen oppført som far til Sigrid.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-43
nr 10
Det Har vært kjempefint om du ville dele dine opplysninger med med, Det er ikke hver gang man er så heldig å treffe på noen som har så god kjennskap til den man søker opplysninger om.
Takk til deg også Anne.
Birger
[email protected]
Kaspara fødte en datter Sigrid 16. juni 1907. i kirkeboka, Her står Hilmar Hansen oppført som far til Sigrid.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-43
nr 10
Det Har vært kjempefint om du ville dele dine opplysninger med med, Det er ikke hver gang man er så heldig å treffe på noen som har så god kjennskap til den man søker opplysninger om.
Takk til deg også Anne.
Birger
[email protected]
- Gry Onarheim Dahlmo
Hei igjen
Bare hyggelig å kunne dele med andre
Sendt deg email med anebok for Kaspara....

Bare hyggelig å kunne dele med andre

Sendt deg email med anebok for Kaspara....
Vennlig hilsen Gry
Hei Birger
Du har sikkert funnet ut din Kaspara Petersdatter allerede men ....
Kaspara Katarina Petersdtr. fra Kartnes i Valberg f. 9.8.1874, død 21.12.1937 er mor til Sigrid Maria f. 16.7.1907.
Kasparas foreldre er Petter Augustinus Blix Knudsen og Magdalene Johanne Isaksdtr. Hun fikk en sønn noen år senere.
Mvh
Randi
Du har sikkert funnet ut din Kaspara Petersdatter allerede men ....
Kaspara Katarina Petersdtr. fra Kartnes i Valberg f. 9.8.1874, død 21.12.1937 er mor til Sigrid Maria f. 16.7.1907.
Kasparas foreldre er Petter Augustinus Blix Knudsen og Magdalene Johanne Isaksdtr. Hun fikk en sønn noen år senere.
Mvh
Randi
Kan det være Hilmar Hansen født 25juli 1891