Josefine Pedersen?? 1889
Moderator: MOD_Nordland
Josefine Pedersen?? 1889
Hei, jeg er veldig ny, og lurer litt på noe.
Jeg lurer om Josefine Pedersen, gift senere Madsen, antageligvis født 26. april 1889 i Hadsel.
Finner også ho registrert med født i 1887, men kan ikke finne ho i kirkebøker for Hadsel.
Ho giftet seg i 1915 med Kornelius Madsen fra Tjeldsund, og de fikk 3 barn, ho døde 15 Nov 1961 i Narvik.
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å komme videre her. Om det kan være en Josefine Rasmussen som jeg finner i folketellinger fra 1900, eller noen annen.
På forhånd hjertelig takk
Jøran Bakkemoen
Jeg lurer om Josefine Pedersen, gift senere Madsen, antageligvis født 26. april 1889 i Hadsel.
Finner også ho registrert med født i 1887, men kan ikke finne ho i kirkebøker for Hadsel.
Ho giftet seg i 1915 med Kornelius Madsen fra Tjeldsund, og de fikk 3 barn, ho døde 15 Nov 1961 i Narvik.
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å komme videre her. Om det kan være en Josefine Rasmussen som jeg finner i folketellinger fra 1900, eller noen annen.
På forhånd hjertelig takk
Jøran Bakkemoen
-
- Sted: BODØ
Re: josefine Pedersen?? 1889
Hei Bodøværing!
Fødselsdato kan være feil. Jeg finner ihvertfall ei Josefine Laurine Pedersen f. 27. februar 1889 i Hadsel
Nr. 88 nederst
Det kan være henne. Hun ble satt bort og finnes i folketelling 1900 som pleiedatter i Hadsel. Hun har da tatt etternavn etter faren Job, slik at hun het Jobsen.
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/We ... k=780#ovre
Fødselsdato kan være feil. Jeg finner ihvertfall ei Josefine Laurine Pedersen f. 27. februar 1889 i Hadsel

Det kan være henne. Hun ble satt bort og finnes i folketelling 1900 som pleiedatter i Hadsel. Hun har da tatt etternavn etter faren Job, slik at hun het Jobsen.

Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
hei takk for svar.
Jeg fant også henne i bøkene, men var usikker på om e skulle stole på gravsten, eller kirkebok siden det står en annen fødselsdato på gravstenen.
hva mener du om d?
Jeg fant også henne i bøkene, men var usikker på om e skulle stole på gravsten, eller kirkebok siden det står en annen fødselsdato på gravstenen.
hva mener du om d?
-
Det finnes eksempler på at både kirkeboken og gravsteinene har fått innført feil dato, slik at vi bør finne vielsen for å være helt sikker på om vi er på rett spor. Du sier den ble inngått i 1915, men hvor? I Hadsel kanskje? Hvis kirkeboken ikke ligger på nett er det bare å kontakte menigheten. Oppslag er de veldig flinke til å gjøre 

Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
-
- Sted: BREMNES
Hei
Eg veit ikkje om du har vært inne å sett på DIS Gravminner. Kan dessverre ikkje legga inn link til den sida det står på, men eg skal skriva det her. Gravlagt Narvik Nye gravplass. Josefine Madsen f. 26.apr.1889 død 15. nov. 1961 og Kornelius Madsen f. 27. okt.1886, død 20.nov.1945. Det er bilde av gravstøtta.
Link til DIS Gravminner er her. Gå inn på "finn gravplass" www.disnorge.no/gravminner/index.php
Mvh
Anne Lisbeth

Eg veit ikkje om du har vært inne å sett på DIS Gravminner. Kan dessverre ikkje legga inn link til den sida det står på, men eg skal skriva det her. Gravlagt Narvik Nye gravplass. Josefine Madsen f. 26.apr.1889 død 15. nov. 1961 og Kornelius Madsen f. 27. okt.1886, død 20.nov.1945. Det er bilde av gravstøtta.
Link til DIS Gravminner er her. Gå inn på "finn gravplass" www.disnorge.no/gravminner/index.php
Mvh
Anne Lisbeth
- Viggo Eide
- Kontakt:
Re: Josefine Pedersen 1889
Du finner bilde av gravstøtten her.
Kirkevergen i Narvik kan kontaktes med spørsmål om hvem som fester graven i dag. Ser på bildet at noen planter blomster der.
Kirkevergen i Narvik kan kontaktes med spørsmål om hvem som fester graven i dag. Ser på bildet at noen planter blomster der.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com
Hei. Jeg vet ikke hvor vielsen har vært, men sannsynligvis enten Hadsel eller Narvik. Hun var gift med Kornelius Madsen som var lokomotivfører, så jeg vil anta at han var på malmbanen og jobbet for LKAB.
Jeg har sett gravsteinen ja, og selv vært på graven.
Er derfor jeg lurer på siden jeg ikke kan finne noen personer som matcher veldig godt som er født på denne datoen. Er derfor jeg lurer på hva som kan være riktig, eller om det kan være andre kilder som kan hjelpe med dette.
Jeg har sett gravsteinen ja, og selv vært på graven.
Er derfor jeg lurer på siden jeg ikke kan finne noen personer som matcher veldig godt som er født på denne datoen. Er derfor jeg lurer på hva som kan være riktig, eller om det kan være andre kilder som kan hjelpe med dette.
-
Det er flere måter å finne ut om dette er rett Josefine.
1. Finne giftemålet - må kontakte menighetskontor
2. Finne dødsfall - må kontakte menighetskontor (innførsel i kirkebok)
3. Finne barn - kan ligge på nett (der finner man mors navn og fødselsår, og kanskje ekteskapsdato)
(4. Finne konfirmasjon - ligger på nett (kan gi info om feil fødselsdato))
Kontakt kirken i Hadsel på denne e-post: [email protected]
Kontakt kirkekontoret i Ankenes på e-post: [email protected]
Kontakt kirkekontoret i Narvik på e-post: [email protected]
Lykke til!
1. Finne giftemålet - må kontakte menighetskontor
2. Finne dødsfall - må kontakte menighetskontor (innførsel i kirkebok)
3. Finne barn - kan ligge på nett (der finner man mors navn og fødselsår, og kanskje ekteskapsdato)
(4. Finne konfirmasjon - ligger på nett (kan gi info om feil fødselsdato))
Kontakt kirken i Hadsel på denne e-post: [email protected]
Kontakt kirkekontoret i Ankenes på e-post: [email protected]
Kontakt kirkekontoret i Narvik på e-post: [email protected]
Lykke til!
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch