Hei.
Kan noen hjelpe meg med å finne dåben og konfirmasjonen til Andreas Mathisen. Han ble gift med Karine Pedersdatter Ringsby 07.04.1865 og var da 25 år.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-15
Han bruker også som efternavn Berger Ringsby. Jeg finner ikke dåben hans i skannet KB.
Mvh
Dines Axelsen
Andreas Mathisen født 1840
Moderator: MOD_Østfold
-
- Sted: BREMNES
Re: Andreas Mathisen født 1840
Hei
Kan dette vera dåpen hans? Eidsberg 1832-1848, side 71 nr 40. Han er født 23. juni og døpt 26.
Foreldre Mathi(e)s Andersen og Olea Christensdatter. Busatt Berger i ?.
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2&idx_id=2&uid=ny&idx_side=-71
Mvh
Anne Lisbeth

Kan dette vera dåpen hans? Eidsberg 1832-1848, side 71 nr 40. Han er født 23. juni og døpt 26.
Foreldre Mathi(e)s Andersen og Olea Christensdatter. Busatt Berger i ?.
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2&idx_id=2&uid=ny&idx_side=-71
Mvh
Anne Lisbeth
Sist redigert av Anne Lisbeth Stavland den 27. november 2008 kl. 23.49, redigert 1 gang totalt.
-
- Sted: BREMNES
Hei igjen!
Og då er dette konfirmasjonen i 1856. Eidsberg 1849-1856 s 222 nr 13.
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=358&idx_id=358&uid=ny&idx_side=-224
Mvh
Anne Lisbeth
Og då er dette konfirmasjonen i 1856. Eidsberg 1849-1856 s 222 nr 13.
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=358&idx_id=358&uid=ny&idx_side=-224
Mvh
Anne Lisbeth
Hei Anne Lisbeth Stavland.
Takk for at du fant dåb og konfirmasjon. Jeg hadde et notat som viste til Rakkestad, men jeg ser jo at Bergernavnet stemmer med vielsen, og da må det jo være riktig person du har funnet.
Takk skal du ha.
Mvh
Dines Axelsen
Takk for at du fant dåb og konfirmasjon. Jeg hadde et notat som viste til Rakkestad, men jeg ser jo at Bergernavnet stemmer med vielsen, og da må det jo være riktig person du har funnet.

Mvh
Dines Axelsen
Hei Eli
Andreas Mathisen er bror til min tipp-oldefar Anders Mathisen. Han var helt riktig sønn av Mathis Andersen og Olea Christensdatter.
Mathis Andersen (bodde på Trippestad, Langbråten og Berger i Eidsberg) var sønn av Anders Olsen og Helvig Christensdatter, som i folketellingen fra 1801 er å finne som husfolk under gården Vestre Krossby i Eidsberg (trolig bodde de da på Trippestad).
Olea Christensdatter var datter av Christen Olsen og Dorthe Tarvardsdatter, som bodde på Sæves plass i Rakkestad, deretter til Berger og så til Langbråten i Eidsberg.
Jeg har en del mer info om denne slekten, hvis du skulle være interessert.
Etter min oldemor Karoline (Andreas Mathisens niese) har jeg forresten et gammelt fotoalbum med for meg flere ukjente folk fra Østfold. Kanskje kan hennes onkel Andreas være avbildet der? Kan også nevne at jeg har kontakt med et barnebarn av Andreas Mathisens datter Pauline. Dere er kanskje i så fall i forholdsvis nær slekt?
Send meg gjerne en mail på: [email protected]
Mvh Håkon
Andreas Mathisen er bror til min tipp-oldefar Anders Mathisen. Han var helt riktig sønn av Mathis Andersen og Olea Christensdatter.
Mathis Andersen (bodde på Trippestad, Langbråten og Berger i Eidsberg) var sønn av Anders Olsen og Helvig Christensdatter, som i folketellingen fra 1801 er å finne som husfolk under gården Vestre Krossby i Eidsberg (trolig bodde de da på Trippestad).
Olea Christensdatter var datter av Christen Olsen og Dorthe Tarvardsdatter, som bodde på Sæves plass i Rakkestad, deretter til Berger og så til Langbråten i Eidsberg.
Jeg har en del mer info om denne slekten, hvis du skulle være interessert.
Etter min oldemor Karoline (Andreas Mathisens niese) har jeg forresten et gammelt fotoalbum med for meg flere ukjente folk fra Østfold. Kanskje kan hennes onkel Andreas være avbildet der? Kan også nevne at jeg har kontakt med et barnebarn av Andreas Mathisens datter Pauline. Dere er kanskje i så fall i forholdsvis nær slekt?
Send meg gjerne en mail på: [email protected]
Mvh Håkon
Andreas Mathisen är far till min farmor Pauline
, som sedan gifte sig med Nils Lidberg. De fick sex barn tillsammans ,en del av barnen föddes i Norge och en del iSverige. Själv är jag bosatt i Sverige och försöker hitta min rötter i Norge. Har fått god hjälp av Håkon Havik att hitta en del av mina släktingar. Efter vad jag kan förstå är du väl en avlägsen släkting och jag skulle bli så tacksam om du ville kontakta mig.
Med vänliga hälsningar Irene Persson
Mailadress:[email protected]
, som sedan gifte sig med Nils Lidberg. De fick sex barn tillsammans ,en del av barnen föddes i Norge och en del iSverige. Själv är jag bosatt i Sverige och försöker hitta min rötter i Norge. Har fått god hjälp av Håkon Havik att hitta en del av mina släktingar. Efter vad jag kan förstå är du väl en avlägsen släkting och jag skulle bli så tacksam om du ville kontakta mig.
Med vänliga hälsningar Irene Persson
Mailadress:[email protected]