Sund M S
Moderator: MOD_ukjent_fylke
Re: Sund M S
Hei Anne.
Det finnes Sund i Hordaland, men vet ikke om det er den plassen du vil til
Jeg fant denne på FS: Vielse ca.1866
Stemmer med navnet til Brudgommen ihvertfall og kanskje Sara også
Da bør hun være født noe før 1853........
Fant denne - om det er de rette: FT 1900
Det finnes Sund i Hordaland, men vet ikke om det er den plassen du vil til

Jeg fant denne på FS: Vielse ca.1866
Stemmer med navnet til Brudgommen ihvertfall og kanskje Sara også

Da bør hun være født noe før 1853........

Fant denne - om det er de rette: FT 1900
Lillian Kristiansen
Hei Anne.
Tror jeg misforsto deg
Det er gården Sund du er ute etter - eller: FT 1865
Dette er nok i såfall din Sara og da er det i Bø Vesterålen
Tror jeg misforsto deg

Det er gården Sund du er ute etter - eller: FT 1865
Dette er nok i såfall din Sara og da er det i Bø Vesterålen

Lillian Kristiansen
Lillian Kristiansen
Takk
Du fant jo rett gård du, jeg har lett og lett, men ikke snakk om at jeg har klart å finne disse.
Her er jo fler av samme familier som naboer, noe som også skal stemme iflg min svigerfar.
Eller så har jeg ikke sett den muligheten før

Du fant jo rett gård du, jeg har lett og lett, men ikke snakk om at jeg har klart å finne disse.
Her er jo fler av samme familier som naboer, noe som også skal stemme iflg min svigerfar.

Eller så har jeg ikke sett den muligheten før

Hei Anne.
Grunnen til at du ikke finner det du leter etter er mest sannsynlig at du søker "litt feil" - jeg bruker så og si aldri "LIK" - bruker begynner med eller inneholder(på nynorsk i FT da)
Du ser at det står Sund Nedre i den FT 1865 jeg la inn til deg - bruker du "Lik" Sund - så får du det ikke opp.................
Jeg søkte på fornavn, farsnavn og alder +/- 2 år og fikk kun frem denne.
i Nordland.
Grunnen til at du ikke finner det du leter etter er mest sannsynlig at du søker "litt feil" - jeg bruker så og si aldri "LIK" - bruker begynner med eller inneholder(på nynorsk i FT da)

Du ser at det står Sund Nedre i den FT 1865 jeg la inn til deg - bruker du "Lik" Sund - så får du det ikke opp.................
Jeg søkte på fornavn, farsnavn og alder +/- 2 år og fikk kun frem denne.

Lillian Kristiansen
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Helt riktig, Lillian, dette er måten å søke på. Når jeg holder kurs i hvordan søke på Digitalarkivet, sier jeg rett ut at å søke på "lik" eller "er lik" er strengt forbudt. Bruk enten "børjar på", "børjar på (vis)", "inneheld" eller "inneheld (vis)" og nesten aldri bruk mer enn 3 bokstaver for du vet aldri hvordan prestene eller folketellerne valgte å skrive navnet.
Remi
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
Hei Remi.
Yes
Har sendt Anne de Dokumentene jeg har laget for søking på FT og FS osv. på PM - hun ble fornøyd

Yes

Har sendt Anne de Dokumentene jeg har laget for søking på FT og FS osv. på PM - hun ble fornøyd

Lillian Kristiansen