Sommerferietips!

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Sommerferietips!

Legg inn av dn01013 » 9. juni 2007 kl. 16.20

har du ennå ikke helt oversikt over hvor du skal feriere i år?

Hvorfor ikke la hobbyen din få bestemme litt?

La et Distreff-bidrag og send inn. NUH!

Gå så gjennom lista med treff og sjekk om du finner interessante tilslag. Sjekk så om det finnes gode ferietilbud i området der medlemmene bor som du får tilslag mot. Ta kontakt med dem pr telefon og spør om det er ok om du stikker innom for en slektsprat når du først er på de kanter. Kanskje har dem barn på alder med dine barn eller ektefellene også har felles interesser?

det kan bli starten på enda et nytt vennskap!'

(Les også innleggene om sommerferietips og hvordan bruke Distreff til å finne manglende stedsnavn. Dette kan selvsagt kombineres!

Brukeravatar
Gry Onarheim Dahlmo

Re: Sommerferietips!

Legg inn av Gry Onarheim Dahlmo » 9. juni 2007 kl. 21.50

Takker Alf :)

Nyttige tips du kom med her. Og ikke minst at du tipser oss i god tid før "fellesferien" :wink:

Det med barn og ektefeller likte jeg også .. smart :D
Vennlig hilsen Gry

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Sommerferietips!

Legg inn av dn01013 » 10. juni 2007 kl. 0.39

Gry Onarheim Dahlmo skrev:Takker Alf :)

Nyttige tips du kom med her. Og ikke minst at du tipser oss i god tid før "fellesferien" :wink:

Det med barn og ektefeller likte jeg også .. smart :D

Jeg får kanskje følge opp etter sommerferien med etterlysing av ferierapport til Slekt og Data, Kan jo være det kommer frem tips til neste års ferie (eller til de som ennå ikke har tatt ferie).

Men, det er også kanskje lurt at når man oppsøker nye ukjente potensielle slektninger, siden de har registrert de samme personene, at man starter opp med en invitasjon til å komme på hotellet, campingplassen eller hvorhen man ferierer i området med slektninger for et slektsdrøs. Så kan man gå videre derfra om kjemien passer :-)

Selv håper jeg å kunne ta en tur til Thisted og Viborg, men delvis i "arbeids" medfør da jeg i Viborg tenker å ha en prat med noen der osm har god kjennskap til sogne og herredsinndelingen i Danmark før 1600. Noen bidragsytere til DIS-træf Danmark registrerer sine stedsdata konsekvent etter gammel amtsinndeling, noe Gedtreff nå ikke støtter. Omprogrammeringen av Gedtreff vil også medføre bedre støtte for gammel amtsinndeling i Norge også :-) Forhåpentligvis. Test med nye muligheter vil vise om det er løsbart og ikke genererer flere sideeffekter enn løser problemer.

Men for dem som har skrivekløe, husk deadline for nr 3, den står i bladet :-)

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»