Størker Olson Langset f.1761- d.1810
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Størker Olson Langset f.1761- d.1810
Ibygdeboka for Tingvoll er Størker Olson f.1761- d.1810, er det noen som kan hjelpe med hvor han kommer fra,og hans forfedre 

-
- Sted: KRISTIANSUND N
Re: Størker Olson Langset
Ja, vi kan jo forsøke.
Men først må du fortelle hvor i Tingvollbøkene du har funnet ham, slik at det er lettere for andre å slå opp. Det gjør det lettere å hjelpe hvis vi får all informasjon som du har.
Er det denne karen på Almvig i FT1801 som du etterlyser? Her står han som gift og med en sønn.
Har du f.eks. sett i kirkebøkene etter vielsen og om det kan stå noe om tilhørigheten hans der ved vielse og trolovelse? Har du søkt etter dåpen hans på FS/IGI?
Men først må du fortelle hvor i Tingvollbøkene du har funnet ham, slik at det er lettere for andre å slå opp. Det gjør det lettere å hjelpe hvis vi får all informasjon som du har.

Har du f.eks. sett i kirkebøkene etter vielsen og om det kan stå noe om tilhørigheten hans der ved vielse og trolovelse? Har du søkt etter dåpen hans på FS/IGI?

Hei !
Vet ikke om det er denne karen du er på jakt etter, men jeg har en Størker Olsen Langseth i mitt register.
Han er riktignok f. i 1759, men her er hva jeg har.
Ole Størkerson Langseth f.24.3.1726 og hustru Ingeborg Jonsdatter viet i Halse kirke 1752, fikk barna:
Christi f. 1752 (som er min ane)
Margrete f.1754
STØRKER f.1759
Isak f. 1763
Dette har jeg funnet på Microfilm fra Tingvold prestegjeld.
Mvh Inger Klefstad Johansen
Vet ikke om det er denne karen du er på jakt etter, men jeg har en Størker Olsen Langseth i mitt register.
Han er riktignok f. i 1759, men her er hva jeg har.
Ole Størkerson Langseth f.24.3.1726 og hustru Ingeborg Jonsdatter viet i Halse kirke 1752, fikk barna:
Christi f. 1752 (som er min ane)
Margrete f.1754
STØRKER f.1759
Isak f. 1763
Dette har jeg funnet på Microfilm fra Tingvold prestegjeld.
Mvh Inger Klefstad Johansen
Hei igjen.
I Bygdeboka over Tingvoll b.2 side375 under Almvikneset, står Størker Olsen Langset oppgitt.
Han var gift med Helga Olsdatter de fikk barna Brit og Paul begge født i 1790.
Dette kan stemme med FT 1801
Ann B Moe
I Bygdeboka over Tingvoll b.2 side375 under Almvikneset, står Størker Olsen Langset oppgitt.
Han var gift med Helga Olsdatter de fikk barna Brit og Paul begge født i 1790.
Dette kan stemme med FT 1801
Ann B Moe
Hei.
Tusen takk for ditt svar
hilsen Ann Britt Moe
Tusen takk for ditt svar
hilsen Ann Britt Moe
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Størker står nevnt under Langsethjellen i Straumsnesboka bind 1 side 269 med foreldre som Inger Klefstad Johansen har nevnt.
Det at de ble gift i Halsakirka er interessant. Kirkebøkene for Stangvik gjeld brente i 1784, så kirkebøkene der eksisterer ikke lengre. Men i Tingvoll kirkebok 1751-1776, side 26, står det "Die 2 p. Epiph 1752 copuleret af Hr Tyrholm Ole Storkers Langsæt med Pigen Ingbor Jonsd. ved Halse Kirke."
Det kan kanskje bety at Ingebor Jonsdatter var fra Halsa. Jeg fant ikke trolovelsen i Tingvoll sogn ved å lete et par-tre måneder før vielsen.
Det at de ble gift i Halsakirka er interessant. Kirkebøkene for Stangvik gjeld brente i 1784, så kirkebøkene der eksisterer ikke lengre. Men i Tingvoll kirkebok 1751-1776, side 26, står det "Die 2 p. Epiph 1752 copuleret af Hr Tyrholm Ole Storkers Langsæt med Pigen Ingbor Jonsd. ved Halse Kirke."
Det kan kanskje bety at Ingebor Jonsdatter var fra Halsa. Jeg fant ikke trolovelsen i Tingvoll sogn ved å lete et par-tre måneder før vielsen.

Hei.
Takker Inger og Tore så mye for hjelpen.
Nå blir det å låne bygdebok fra Straumsnes
Ann Britt Moe
Takker Inger og Tore så mye for hjelpen.
Nå blir det å låne bygdebok fra Straumsnes
Ann Britt Moe