Informasjon har endret seg etter innsending

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
dn19247
Sted: OSLO

Informasjon har endret seg etter innsending

Legg inn av dn19247 » 10. oktober 2005 kl. 18.41

Hei!
Har sendt inn slekt til distreff, bla min tipp-oldefar Endre Paulsen fra Troms. Når jeg søker på dis-treff, finner jeg Endre Paulsen fra Troms men det står at han er fra USA. Skjønner ikke hvorfor det står at han er fra USA, jeg har ikke registrert det.

Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Blir mine registreringer knyttet til det som allerede er registrert i dis.treff?

Vennlig hilsen
Heidi Jangås

dn17613
Sted: TÅRNÅSEN

Re: Informasjon har endret seg etter innsending

Legg inn av dn17613 » 10. oktober 2005 kl. 20.33

Se forrige tråd som har samme tema:

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=23738

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 10. oktober 2005 kl. 21.11

Heidi Kristine Jangås skrev:Hei!
Har sendt inn slekt til distreff, bla min tipp-oldefar Endre Paulsen fra Troms. Når jeg søker på dis-treff, finner jeg Endre Paulsen fra Troms men det står at han er fra USA. Skjønner ikke hvorfor det står at han er fra USA, jeg har ikke registrert det.

Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Blir mine registreringer knyttet til det som allerede er registrert i dis.treff?

Vennlig hilsen
Heidi Jangås

Kan du ha skrevet "Han vokste opp" eller noe sånt i en datobasert hendelsesnotis i BK ??

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 10. oktober 2005 kl. 21.14

Alf Christophersen skrev:
Heidi Kristine Jangås skrev:Hei!

Vennlig hilsen
Heidi Jangås

Kan du ha skrevet "Han vokste opp" eller noe sånt i en datobasert hendelsesnotis i BK ??

For øvrig finner du en logg (hvis du var førstegangsdeltaker) med alle stedsnavn registrert og hva de ble tolket som og tilsvarende en annen loggfil som inneholder alle personer og bl.a. hvorfor GEDtreff trigger med USA :-)
Sjekk denne og da finner du hva det var du skrev som ble tolket som sted i USA. Vanligst er Opp township.

:-)

dn19247
Sted: OSLO

Legg inn av dn19247 » 10. oktober 2005 kl. 22.43

hei igjen!
Takk for raskt svar :D
Jeg anvender TMG og har sjekket loggfil. Der står det ikke registrert noe fra USA. Skjønner ikke dette helt. Jeg vet også at jeg ikke har registrert USA i TMG.

Blir det jeg sender inn koplet opp mot det andre har sendt inn? Er det sånn at når jeg klatrer i eget slektstre på dis-treff, så vil det stå informasjon andre har sendt inn?

Vennlig hilsen
Heidi

Brukeravatar
Egil Sundelius
Sted: STOKKE

Legg inn av Egil Sundelius » 10. oktober 2005 kl. 23.07

Hei san,

noen litt tidlig inne med antydning / henvising til program her?

Mange hilsener fra
Egil Sundelius, 3160 Stokke

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»