Gunhild Gurine Olsen, født Thorsdatter

Moderator: MOD_Aust-Agder

Svar
dn23488
Innlegg: 1
Registrert: 17. februar 2009 kl. 20.39
Sted: LANGHUS

Gunhild Gurine Olsen, født Thorsdatter

Legg inn av dn23488 » 26. februar 2009 kl. 21.26

Etter å ha lett meg grønn etter mer informasjon om min tipp-oldemor har jeg da funnet ut ganske mye.. Hun fikk en trist skjebne på et sinnsykehus i Bergen, til tross for at hun er fra Aust-Agder. Født i Søndeled, bodde på Nipe. Hun giftet seg med Lars Olsen Myhre fra Vegårshei i 1884. Vi finner ingen bilder av henne, ei heller hvor hun er gravlagt. Jeg sendte mail til Bergen Kirke, har også sendt forespørsel til både byarkivet og statsarkivet i Hordaland.

Hun er født 3.mai 1860, datter av Thor Ingebretsen og Andrea Gjeruldsdatter. Vet noen hvor jeg skal henvende meg videre, og er jeg så heldig at det kanskje er noen som stammer fra denne slekten på Nipe, som kanskje har bilder?

Videre har jeg mer informasjon om denne slekten, hvis noen tror, men ikke er sikre.. Kan noen hjelpe en stakkars frustrert sjel? :wink: [/b]

Anne Lisbeth Stavland
Innlegg: 2474
Registrert: 3. oktober 2008 kl. 18.16
Sted: BREMNES

Re: Gunhild Gurine Olsen, født Thorsdatter

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 27. februar 2009 kl. 13.22

Hei :)

Kan det vera denne Gunhild? Ho døde på Møllendal Sindsygeasyl, Årstad ved Bergen. digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=gr12801886&personpostnr=3839&merk=3839

Mvh
Anne Lisbeth

gj06453
Innlegg: 187
Registrert: 2. mars 2008 kl. 12.35
Sted: NORGE

Re: Gunhild Gurine Olsen, født Thorsdatter

Legg inn av gj06453 » 30. mai 2009 kl. 15.31

Hei Line,

Jeg oppdaget ikke denne tråden før nå, men om du er interessert kan jeg tilby deg en omfattende oversikt over Gunhilds forfedre i direkte linje tilbake til Slettås på Vegårsheia på 1600-tallet, og med forgreninger som også går tilbake til den gamle kongerekken.
Alt i alt en "bok" på omtrent 150 sider. Du når meg på e-mail: helge.viking@hotmail.com om du vil høre mer om dette.

Mvh
Helge Berntsen

Svar

Gå tilbake til «Tvedestrand»