TIPS: Prestebøen skole, Kodal - Skolebilde fra 1929

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Tore Haraldsen Trollsaas
Innlegg: 216
Registrert: 12. april 2005 kl. 19.38
Sted: LILLESTRØM

TIPS: Prestebøen skole, Kodal - Skolebilde fra 1929

Legg inn av Tore Haraldsen Trollsaas » 6. mai 2008 kl. 12.57

Sandefjord Blad hadde fredag 28. oktober 1994 en artikkel på side 2 om skolebilde fra Prestebøen skole i 1929.

Det interessante ved dette bildet, er at alle personene på bildet er identifisert med navn.

Første rekke fra venstre:ingar Hønsvald, Ingmar Kleive, Knuth Rismyhr, Einar Riis, Solveig Kleive, Borhild Brudal, Hørdis Trevland, Ingjerd Trevland, Randi Skorge, Inger Elise Jensen, Inger Helene Trevland, Lorang Brekke, Olav Rismyhr, Karl Trollsås, Arne Numme og Thorbjørn Skorge.
I andre rekke Arne Rismyhr, Øivind Rismyhr, Osvald Liverød, Trygve Stensrud, Fra skolestyret Aksel Hasås og Hartvik Trollsås, lærerinne Hilda Gallis, lærer Hans Kleive, fra skolestyret Edvardt Berge, og videre elevene Tjærand Riis, Ole Hønsvald, Ole Gåsholt og Ragnar Trollsås.
I tredje rekke Rakel Trollsås, Borgny Thorsen, Randi Osmundsen Hasås, Solveig Rismyhr, Ragnhild Trollsås, Ingeborg Slettingdalen, Synnøve Gallis, Ruth Hasås, Berit Hønsvald, Marit Riis, Signe Slettingdalen, Borghild Jensen, Margit Berge, Astrid Berge, Irene Gallis og Pauline Jensen.
I fjerde rekke Odd Berge, Rolv Trevland, Harald Skorge, Abraham Hasås, Dagfinn Rismyhr, Øivind Larsen, Olaf Jensen, Håkon Slettingdalen, Edvard Trevland, Arne Gåsholt, Kolbjørn Gallis, Magnar Slettingdalen, Kolbjørn Hasås, Anders Hønsvald, Tore Riis, Trygve Skjeggerud og Håkon Trevland.

Brukeravatar
Irene Berge
Innlegg: 200
Registrert: 10. november 2009 kl. 22.49
Sted: SKIEN

Re: TIPS: Prestebøen skole, Kodal - Skolebilde fra 1929

Legg inn av Irene Berge » 29. mai 2009 kl. 1.58

Hei Tore Trollaas.

Jeg kom tilfeldig over innlegget ditt om skolebildet fra prestebøen skole. Har selv familie på dette bildet.
Hadde vært gøy å sett / fått det. Har hatt problemer med å finne det,eller en link til bilde.
Lurte på om du hadde et tips til meg om hvor jeg kan få tak i det.

Vennlig hilsen Irene Berge

Tore Haraldsen Trollsaas
Innlegg: 216
Registrert: 12. april 2005 kl. 19.38
Sted: LILLESTRØM

Re: TIPS: Prestebøen skole, Kodal - Skolebilde fra 1929

Legg inn av Tore Haraldsen Trollsaas » 1. juni 2009 kl. 20.00

Hei Irene,
Tror jeg har en dårlig kopi liggende et eller annet sted. Skal se om jeg finner den. Send meg mailadressen din som PM gjennom Slektsforum, så sender jeg deg den om jeg finner tilbake til den.

Alterantivt kan du ringe Sandefjords Blad og høre om du kan få kjøpt nevnte utgave eller komme innom og avfotografere artiklen. Ellers så finnes originalen (som er avbildet i avisa) i privat eie, i alle fall fantes den da på nevnte dato.


mvh Tore

Svar

Gå tilbake til «Andebu»