Andreas Andersson fra Sverige - far til "uekte barn&quo

Med tidligere kommuner Ramnes og Våle

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Brukeravatar
John Arnold Ludvigsen
Site Admin
Innlegg: 706
Registrert: 14. november 2004 kl. 13.48
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Andreas Andersson fra Sverige - far til "uekte barn&quo

Legg inn av John Arnold Ludvigsen » 8. desember 2004 kl. 21.48

Denne meldingen er flyttet fra DIS-Vestfolds etterlysningssider.
Elen Andrine Christiansdatter (f. 1846) fikk et ”uekte” barn 14.11.1874 (Olette Andrine Andreasdatter). Barnefaren er oppgitt til å være Andreas Andersen/Andersson fra Sverige.
Kan noen hjelpe meg å finne hvem denne Andreas Andersson er? Det bor en Andreas Andersen (født i Sverige) på hennes fars gård på Sulutvedt, Ramnes (Christan Olsen (Kragemo) f. 1810 i Lardal) i 1865, men jeg kan jo ikke ta det for gitt at det er denne svensken som er faren (Andreas Andersen/Andersson er tross alt ikke noe uvanlig navn, verken her eller i Sverige). Fødselen skjer jo først i 1874.
Håper at noen med tilgang til kirkebøker for Ramnes (evt. Sem eller Våle) kan hjelpe meg – om det i tilfelle kan stå noen ekstra notater ved denne hendelsen/fødselen – evt. om noen kan finne ut noe vedr. Andreas Andersson, enten han som bor på Sulutvedt, eller andre ved samme navn som flytter ut/inn av kommunen i årene før 1874.

Svar her i Forum, eller ta direkte kontakt hvis du vet noe til: sigrun.enberg@c2i.net
Blir utrolig glad for alt av opplysninger!!!

Brukeravatar
Odd Roar Sulutvedt
Innlegg: 117
Registrert: 1. februar 2009 kl. 23.04
Sted: RAMNES
Kontakt:

Re: Andreas Andersson fra Sverige - far til "uekte barn

Legg inn av Odd Roar Sulutvedt » 8. juni 2018 kl. 18.58

Denne har du aldri fått svar på. Lurer på om dette er samme Andreas Andersson som har forbindelse både til min slekt og til Lars Jørgen Ormestad. Skulle ikke forundre meg!

Brukeravatar
Brit Sæther
Innlegg: 1055
Registrert: 7. juni 2016 kl. 20.09
Sted: SKEDSMOKORSET

Re: Andreas Andersson fra Sverige - far til "uekte barn

Legg inn av Brit Sæther » 10. juni 2018 kl. 17.53

slettet

Svar

Gå tilbake til «Re»