Kjenner noen til Kathinka Jørgensens liv og levnet?

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Kari Torp Manengen
Innlegg: 67
Registrert: 17. juli 2008 kl. 23.33
Sted: ØYER

Kjenner noen til Kathinka Jørgensens liv og levnet?

Legg inn av Kari Torp Manengen » 27. desember 2010 kl. 19.16

Jeg er interessert i å få vite litt om Otto Elmar Jørgensens familie. Han født 1845, bosatt i Svelvik, gnr 33a i 1885. Gm Christiane Nathalie, f. 1844 i Bergen.
Jeg er spesielt interessert i datteren Kathinca (Kathinka) Jørgensens liv og levnet. Hun født 15. august (døpt 13.oktober) 1872 i Svelvik. I 1910 bosatt på Snarøya i Bærum gnr 43, bnr 26 sammen med tre små barn. Mine barns farmor som ble født 5.desember 1910 ble også tatt hånd om av Kathinka.
Jeg tror hun rundt 1915 tok med barna til Lillehammer.
Er det noen som kjenner til Kathinkas historie?

Jon Erik Berg-Hansen
Innlegg: 2693
Registrert: 31. desember 2004 kl. 18.42
Sted: HORTEN

Re: Kjenner noen til Kathinka Jørgensens liv og levnet?

Legg inn av Jon Erik Berg-Hansen » 27. desember 2010 kl. 19.42

Du er antakelig ute etter info om henne etter 1910 - og har vel sett denne fra 1900:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... =5662#ovre

Knut Olav Moen
Innlegg: 1
Registrert: 13. mai 2007 kl. 18.06
Sted: OSLO

Re: Kjenner noen til Kathinka Jørgensens liv og levnet?

Legg inn av Knut Olav Moen » 26. januar 2021 kl. 16.40

Hei.
Kathinka er barnebarnet til min tippoldefar Jørgen Jørgensen fra Svelvik (far til Otto Elmar Jørgensen).
Jeg har skrevet en slektsbok med utgangspunkt i Jørgen Jørgensen , hvor jeg har kartlagt hans aner langt tilbake, samt alle hans etterkommere i alt 150 personer.
For øvrig har jeg en fyldig omtale av Jørgen Jørgensens liv og virke samt andre av etterkommerne hvor jeg har hatt kildetilgang, herunder også fotografier.
I denne forbindelse har jeg også en bred omtale av Kathinka. Sender du meg epostadressen din, skal jeg sende deg denne omtalen ( 6 sider).
For øvrig hadde jeg god kontakt med Kathinkas sønnedatter i forbindelse med slektsboken.

Med hilsen
Knut Olav Moen
knumoen@online.no
 
 

Svar

Gå tilbake til «Svelvik»