Kone til Even Halvorsen Gjønnes

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Else Margaret Aas-Undrum
Innlegg: 37
Registrert: 20. september 2010 kl. 10.38
Sted: BARKÅKER

Kone til Even Halvorsen Gjønnes

Legg inn av Else Margaret Aas-Undrum » 26. mars 2020 kl. 10.27

Gjelder Hedrum. Hvem var kona til Even Halvorsen Gjønnes født 1715 og død 1773?
Han var gift med Margareta Hansdatter. Hvor kom hun ifra? Har sett at noen kobler henne som datter av Hans Lynx fra Øren, Orkdal i Trøndelag, har også sett at hun var gift med en annen.
Har mine tvil om hun kom til Gjønnes

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Kone til Even Halvorsen Gjønnes

Legg inn av gj00026 » 29. mars 2020 kl. 21.49

Else skrev:Gjelder Hedrum. Hvem var kona til Even Halvorsen Gjønnes født 1715 og død 1773?
Han var gift med Margareta Hansdatter. Hvor kom hun ifra? Har sett at noen kobler henne som datter av Hans Lynx fra Øren, Orkdal i Trøndelag, har også sett at hun var gift med en annen.
Har mine tvil om hun kom til Gjønnes


Ifølge profilen på geni.com er Margrete Hansdatter Gjønnes identifisert som Margrete Hansdatter Lynx ved at noen har godkjent en såkalt Smart Match.

Når folk ukritisk godkjenner Smart Matches, får man hårreisende resultater, som dette. Dessverre ser det ut til å ha forplantet seg til ei rekke slektstrær på Internett.

Hvem var så Margrete Hansdatter på Gjønnes? Det spørs om det er mulig å finne ut av. Kirkebøkene for Hedrum starter ikke før 1751, så vi mangler vielsen mellom Even og Margrete, og likeledes er de fleste barna født/døpt før kirkebøkene starter. To barn er født/døpt i hhv. 1754 og 1761, men det ser ikke ut til at noen av fadderne kan relateres til Margrete. Jeg har heller ikke funnet noen passende Margrete Hansdatter i skifter fra den aktuelle tidsperioden.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Else Margaret Aas-Undrum
Innlegg: 37
Registrert: 20. september 2010 kl. 10.38
Sted: BARKÅKER

Re: Kone til Even Halvorsen Gjønnes

Legg inn av Else Margaret Aas-Undrum » 31. mars 2020 kl. 10.57

Jeg regnet med at det kunne bli vanskelig. Takk for svar

Svar

Gå tilbake til «Larvik»