Kristen Nikolaison Rud

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
gj07437
Innlegg: 14
Registrert: 29. oktober 2008 kl. 16.37
Sted: SKOLLENBORG

Kristen Nikolaison Rud

Legg inn av gj07437 » 29. oktober 2008 kl. 17.29

Kan noen hjelpe meg med dette?

Min oldefar Kristen Nikolaison Rud født 30.11.1879, han dro til Amerika fra Oslo via Hull i England 16.03.1907, med reisemål Texsas, agent M.R.Raffel, med skipet S/S Oslo fra Wilson Line. Kona Kari Rud var med, jeg kan ikke finne ut videre reiserute fra Hull eller hvor/når han gikk i land i Amerika.

I følge familien jobbet han i sølgruver i eller rundt byen Marfa, han og kona fikk også et barn som døde tidlig (omkring 2 år) dette barnet må være født og døde i Amerika.
I følge Flesbergboka bind 7 het hun Anne og var født 1908 og døde i 1910.

Noen i familien mener å husk atbhan tok turen til Amerika to ganger.

Jeg kan heller ikke finne ut når og med hvilken båt han kom hjem igjen med, men i følge Flesberg bygdebok bind 7 under gården Tollum var han i Amerika i 7 år.

Hilsen Arve Ristvedt (arve.ristvedt@fritzoe.no)

Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Innlegg: 1758
Registrert: 7. desember 2004 kl. 4.14
Sted: KONGSBERG

Re: Kristen Nikolaison Rud

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 31. oktober 2008 kl. 22.18

Normal reiserute var tog fra Hull til Liverpool og båt videre derfra til USA:

Siden han reiste til Texas, behøver han ikke å ha reist via New York. Han kan ha immigrert inn i USA via byen Galveston i Texas.

Eller så tror jeg at de digitaliserte immigrasjonslistene som ligger på Ellis Island sine hjemmesider starter i 1892, så du burde finne han der dersom han kom via New York.

Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

gj07437
Innlegg: 14
Registrert: 29. oktober 2008 kl. 16.37
Sted: SKOLLENBORG

Re: Kristen Nikolaison Rud

Legg inn av gj07437 » 4. november 2008 kl. 20.30

takk for hjelpen.

Svar

Gå tilbake til «Flesberg»