Legacy på ny pc

Moderator: MOD_multimedia

Svar
Erling Sandø
Innlegg: 90
Registrert: 5. januar 2009 kl. 10.47
Sted: MOSBY

Legacy på ny pc

Legg inn av Erling Sandø » 26. januar 2021 kl. 14.59

Når jeg har lastet ned Legacy 9 på min nye pc og skal oppdatere mediegalleriet blir det problemer med tilknytting av bilder og tekst. Jeg får opp en liste med en drøss manglende mediefiler. Hvis jeg bare overser dette og går videre dukker det opp melding  f.eks programmet støtter ikke denne filen, og deretter blir det full stopp og  jeg  får ikket logget av. Programmet låser seg og jeg  og må ty til crl-alt-del. Er det noen glupinger der ute som kan hjelpe :(
 Erling Sandø
 

Brukeravatar
Anne-Grethe Syvertsen
Innlegg: 870
Registrert: 30. oktober 2008 kl. 23.14
Sted: Sande i Vestfold

Re: Legacy på ny pc

Legg inn av Anne-Grethe Syvertsen » 26. januar 2021 kl. 22.15

Når det gjelder manglende mediefiler :) kan det være at du har endret på filnavnene? Filene ligger ikke inne på legacy, men på din PC. Legacy bruker filnavnet til å søke opp filen, og om du har endret på filnavnene eller flyttet på filene så vil ikke Legacy klare å finne dem :) 

Når det gjelder "programmet støtter ikke denne filen" kan jeg ikke hjelpe deg med, men prøv i Legacy Norsk brukerforum: http://www.legacynorsk.com/phpbb3/
Eventuelt Legacy brukergruppe på facebook: https://www.facebook.com/groups/242263972584731
 
 
 
Vennlig hilsen Anne-Grethe :P

Ragnar Brenden
Innlegg: 2
Registrert: 9. mars 2018 kl. 20.10
Sted: OTTESTAD

Re: Legacy på ny pc

Legg inn av Ragnar Brenden » 26. januar 2021 kl. 22.56

Har du lagt inn mediefilene slik de lå på din gamle PC? sjekk også skreddersy 6.2 slik at mediefilene faktisk ligger i den angitte mappa. Tror det er dokumenter / legacy family tree / media, som er standard nå. Hvis du har de liggende et annet sted (som jeg har) kan stien enkelt endres i 6,2.
MVH Ragnar Brenden

Erling Sandø
Innlegg: 90
Registrert: 5. januar 2009 kl. 10.47
Sted: MOSBY

Re: Legacy på ny pc

Legg inn av Erling Sandø » 27. januar 2021 kl. 13.20

Mange takk til Anne Grethe  Syvertsen og Ragnar Brenden for gode innspill.Jeg har vært borte fra slektsarbeidet en god stund og trenger i høy grad å oppdatere meg på det tekniske og Legacy har jo også utviklet med årene. :)
mvh Erling Sandø
 
 

Svar

Gå tilbake til «Data og multimedia»