xe stikkordregister i Word

Moderator: MOD_multimedia

Svar
Brukeravatar
dn09918
Innlegg: 108
Registrert: 19. desember 2004 kl. 20.25
Sted: SÆTRE
Kontakt:

xe stikkordregister i Word

Legg inn av dn09918 » 2. mai 2012 kl. 19.44

God dag: Er det noen som sikkert vet/eller sikkert ikke vet, om xe-koden som jeg i dag har på personene i Word (og som er ok der) vil fungere dersom word-filen blir overført til et program til en annen leverandør. F.eks. et layout-program InDesign o.l.
Eller er dette en "ren" word/microsoft sak ?.
Mh

gj12185
Innlegg: 1087
Registrert: 10. januar 2011 kl. 15.05
Sted: OSLO

Re: xe stikkordregister i Word

Legg inn av gj12185 » 3. mai 2012 kl. 4.28

Hvis det du spør om, viser seg ikke å fungere i Word, kan jeg foreslå at du forsøker å åpne en kopi av dokumentet i f.eks Abiword eller Openoffice. Begge programmene kommer opprinnelig fra Linux-verdenen som kunkurrenter til Word hhv. Office, er gratis og leser stort sett alt fra alle Word-versjoner (i motsetning til Word!). Dokumentet kan så lagres i veldig mange forskjellige formater.

Uansett hva du gjør; sørg for å ha en backup, skal du 'leke' med andre løsninger, gjør det med en kopi!

Mvh Olaf

Bjørn Kåre Nilssen
Innlegg: 732
Registrert: 6. september 2012 kl. 16.01
Sted: KRISTIANSAND S

Re: xe stikkordregister i Word

Legg inn av Bjørn Kåre Nilssen » 3. mai 2012 kl. 12.15

Jeg har kjørt en del rapporter fra Legacy i RTF-format, med stikkord-register og innholdsfortegnelse. Regner med at disse bruker disse xe-kodene?

Ved import i LibreOffices nyeste versjon 3.5.x så fungerte disse register-oppføringene ikke.
Ved import i LO's forrige verson, 3.4.x fungerte de helt fint. Legacy la inn registeroppføring på alle navn, med etternavn som hovedgruppe og fornavn deretter. Når man da la inn et stikkordregister i LO ble alle disse oppføringene automatisk satt inn i registeret.

Jeg har sendt bug-rapport til LO, og fått beskjed om at dette RTF-problemet nå er fikset, men jeg vet ikke om det allerede er implementeret i nyeste offisielle versjon.

Vet ikke om dette var noe hjelp, da jeg slet litt med å finne ut hva du egentlig spurte om.. ;)
Men hvis du tester dette i LO og finner at det ikke virker, så er det altså allerede fikset, og kommer sannsynligvis i neste versjon. Det oppdateres ofte..

Brukeravatar
dn09918
Innlegg: 108
Registrert: 19. desember 2004 kl. 20.25
Sted: SÆTRE
Kontakt:

Re: xe stikkordregister i Word

Legg inn av dn09918 » 3. mai 2012 kl. 21.14

Takker for gode tips og råd.

Svar

Gå tilbake til «Data og multimedia»