"Mangler informasjon til min familie i Nes"

Moderator: MOD_Akershus

Svar
Ann-Mari Lie
Innlegg: 1236
Registrert: 13. april 2011 kl. 10.33
Sted: HYGGEN

"Mangler informasjon til min familie i Nes"

Legg inn av Ann-Mari Lie » 11. mars 2018 kl. 11.21

Hei Bente!

Bente Lillian Skjager har postet et svar på "Mangler informasjon til min familie i Nes" i forumet "Nes i Akershus" på Slektsforum. Du kan bruke følgende lenke for å se svaret:

Antar det er blitt noe feil jeg kan å gjort, for jeg får ikke åpnet dette på vanlig måte. Svaret er ikke synlig som siste innlegg på temaet. Kunne du klare å sende det til meg en gang til.

Det er mulig at denne skomakerlæringen ikke er usannsynlig. Vil gjerne ha kommentarer til noe jeg har funnet i denne familien som jeg har vært litt usikker på er korrekt.

En onkel av Theodor Andreas som han er døpt, befinner seg i Oslo som Skomakermester.
Hvis dette jeg vedlegger kunne stemme .....

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 2055044628
Folketelling 1875 for 0301 Kristiania kjøpstad, Br.nr.1690 Prindsensgade 27,29
013 03 Andreas Andersen f. 1820 Næs Hoveds., Øvre Romerige Logerende Ug Skomagersvend
paa no. 8s værksted

Finner han også her i 1885
FT.1885 for 0301 Kristiania, liste 77 Gnr. 24. Toldbodgaden, 2den etg. Kristiania

Trenger hjelp til om dette kan stemme, så vær så snill dere som er dyktige på dette kan se og finne ut når onkelen dør, og om denne "Teodor" er min Theodor Andreas f 1849, og onkelen
Andreas Andersen f 1820 kan tilhøre min familie.

Håper på bistand videre, og på forhånd takk til alle som kan bidra og ha meninger.
Er det noe som er uklart - skal jeg komme med det jeg måtte ha.

Med vennlig hilsen
Ann-Mari

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Innlegg: 2362
Registrert: 30. april 2014 kl. 18.50
Sted: TOLVSRØD

Re: "Mangler informasjon til min familie i Nes"

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 11. mars 2018 kl. 14.19

Hei.

Går du til slektsforum, velger Akershus fylke, så Nes i Akershus, vil du se begge innleggene dine :D

Ulf S

Ann-Mari Lie
Innlegg: 1236
Registrert: 13. april 2011 kl. 10.33
Sted: HYGGEN

Re: "Mangler informasjon til min familie i Nes"

Legg inn av Ann-Mari Lie » 11. mars 2018 kl. 17.12

Tusen takk Ulf Simensen :D

Ser begge innleggene, men det andre skulle helst vært et svar til et innlegg jeg ikke klarte å åpne fra Bente. Det går vel greit for jeg håpe.

Mvh
Ann-Mari

Svar

Gå tilbake til «Nes i Akershus»