Gravminner i Troms

Generelle spørsmål om alt som omhandler gravminner.

Moderator: MOD_Gravreg

Låst
Brukeravatar
Eirik Dørdal Nord
Innlegg: 92
Registrert: 4. desember 2004 kl. 18.49
Sted: SØRREISA
Kontakt:

Gravminner i Troms

Legg inn av Eirik Dørdal Nord » 29. mars 2017 kl. 19.42

Jeg, og flere med meg, forsøker forgjeves å finne ut hvordan det går med registrering av gravminne i en tromskommune. jeg har forsøkt å kontakte gravminner direkte, men svaret var en automatisk sak. Saken er slik: I mange år har det stått ett navn som vissnok skal holde på med registrering av gravminner i en tromskommune. Kjempebra det, MEN det har ikke skjedd noe som helst på mange år! Jeg vet positivt at det er flere som gjerne skulle gjort jobben, men så lenge det står en registrartor der får ingen gjort noe. Det merkelige er at det samme navnet står som registrator på mer enn halvparten av stedene i kommune. På resten står det andre navn, og der ser det ut til at jobben er gjort.
Siden vi ikke har klart å få kontakt på annen måte velger jeg derfor å gå ut med det her i håp om at det kanskje kan skje en registrering av de manglende stedene.

Brukeravatar
Renathe-Johanne Wågenes
Innlegg: 318
Registrert: 14. november 2004 kl. 17.30
Sted: HETLEVIK
Kontakt:

Re: Gravminner i Troms

Legg inn av Renathe-Johanne Wågenes » 30. mars 2017 kl. 8.26

Hei
Da viser jeg til din mail av 20 mars. Denne har du ikke fått svar på enda, da jeg ikke har hatt tid. Men det er bare 10 dager siden du sendte mailen!
Det er bare meg som besvarer mailer. Jeg skal også bearbeides filer og legge ut disse.

Husk, alt er basert på dugnad. Dette er ikke jobben min, men noe jeg gjør på kveldstid, etter dagjobb, unger osv.

Det er ikke riktig at flere har forsøkt å finne ut hva som skjer med Lenvik uten at de har fått svar. Jeg har besvart alle mailer som jeg har fått om Lenvik underveis. (med unntak av din mail for 10 dager siden) Jeg har også underveis vært i kontakt med fotograf for å høre hvordan det går med registreringen. Han har tatt alle bildene var den siste meldingen fra ham. Han samarbeider med kirkevergen om registreringen av Lenvik. Derfor vil det her bli dobbeltarbeid dersom noen andre setter igang med arbeidet også.

Men jeg kan selvsagt igjen sende ham en mail og høre hvordan det går.

Forresten har dere en gravstedskoordinator i Slekt og Data Nord. Hun har tilgang til vårt administrasjonsprogram hvor hun kan se kontaktinformasjonen til alle som jobber med gravminner på hvilken som helst kirkegård i hele Norge. Det er hun som skal følge opp fotografene/registratoren. Har du vært i kontakt med henne?
Renathe-Johanne Wågenes
Faglig leder Gravminner

Brukeravatar
Eirik Dørdal Nord
Innlegg: 92
Registrert: 4. desember 2004 kl. 18.49
Sted: SØRREISA
Kontakt:

Re: Gravminner i Troms

Legg inn av Eirik Dørdal Nord » 30. mars 2017 kl. 11.59

har full forståelse for at det kan ta noe tid. Det er bare kontoret som har fulle stilinger. Allikevel bør det være mulig å få svar på epost innen rimelig tid ( 8 dager?)
Og jeg hevder fremdeles at det er flere som ikke har fått svar. At dere går ut og forteller at det gjelder Lenvik vil jo bare si at dere er klar over problemet. Når det gjelder fotografen og samarbeidet med kirkevergen er det godt mulig det er noe, MEN vi har fått det samme svaret i flere år. Mener det er 5 år siden jeg første gang tilbød meg å gjøre en jobb, men at vedkommende allerede da sto som registrator. For øvrig var det kanskje på samme tid jeg ba meg strøket som registrator på Tranøy, noe som fremdeles ikke har skjedd til i dag. Når det gjelder gravminnekoordinator har jeg ikke hatt direkte kontakt, men fått hennes synspunkt gjennom andre styremedlemmer. (Som jeg tar for gitt er å stole på)

Brukeravatar
Eirik Dørdal Nord
Innlegg: 92
Registrert: 4. desember 2004 kl. 18.49
Sted: SØRREISA
Kontakt:

Re: Gravminner i Troms

Legg inn av Eirik Dørdal Nord » 8. juni 2017 kl. 19.48

Da bare slår jeg fast at det faktisk finnes lyspunkter. En ting er at jeg er slettet som registrator ett sted. En annen ting er at nå ser det faktisk ut til at det skjer noe! Fant to plasser som ser ut til å være ferdige, men hva med resten? Og hvorfor i all verden skal alt sperres bare fordi en person sier han gjør jobben? Dette skal jo være en dugnad og det betyr vel at flere kan dele på jobben? Uansett så anser jeg meg selv som utmeldt av dugnaden

Låst

Gå tilbake til «Gravminner»