søk på gravplass

Generelle spørsmål om alt som omhandler gravminner.

Moderator: MOD_Gravreg

Låst
gj13753
Innlegg: 29
Registrert: 8. april 2011 kl. 15.30
Sted: De Forente Stater

søk på gravplass

Legg inn av gj13753 » 15. mars 2012 kl. 17.15

Ser det er mulig å søke på "Teig" i søkefeltet, som jeg forstår er gravplass.

Jeg sitter på gravplass,felt, rekke og rad men klarer ikke søke opp for å finne den på DIS søkemotor.

om du lurer på hvorfor jeg ikke bare søker etter navn, så er det fordi den er slettet.

tips eller råd anyone?

dn24145
Innlegg: 303
Registrert: 22. september 2009 kl. 17.32
Sted: JESSHEIM

Re: søk på gravplass

Legg inn av dn24145 » 15. mars 2012 kl. 17.55

Du finner alle de søkemulighetene i første nedtrekksmenyen etter "Finn" (står vel som standardåpning "etternavn".

Brukeravatar
Renathe-Johanne Wågenes
Innlegg: 318
Registrert: 14. november 2004 kl. 17.30
Sted: HETLEVIK
Kontakt:

Re: søk på gravplass

Legg inn av Renathe-Johanne Wågenes » 15. mars 2012 kl. 19.23

Teig er ikke kirkegårde, dette er en inndeling som noen kirkegårder har
F.eks Møllendal kirkegårde i Bergen. Den er så stor at den er delt i 3 teiger: Møllendal, Haukeland, Grønneviken. Så har man felter innenfor disse. Alle teigene har like felt navn. Derfor er det skilt i teiger
Renathe-Johanne Wågenes
Faglig leder Gravminner

dn09501
Innlegg: 54
Registrert: 8. februar 2005 kl. 20.02
Sted: OSLO

Re: søk på gravplass

Legg inn av dn09501 » 15. mars 2012 kl. 19.35

Teig er som oftest ikke i bruk, med unntak som nevnt for Store kirkegårder og selv på slike blir de ofte ikke brukt. Når du søker så prøv å bruke = i stede for inneholder - men da må du jo være sikker på at det er korrekt - om du søker på Felt = trykker enter og så Rad = trykk enter - dette bør gå - søk ikke på for mye er min erfaring. Men om graven er slettet så kan de jo hende at den ikke står i databasen - da er nok kirkegårdskontoret for den aktuelle kirkegården stedet som kan hjelpe deg.

Låst

Gå tilbake til «Gravminner»