Einar Aase født i Sandnes bosatte seg i Stavanger ?

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Rogaland

Svar
gj08429
Innlegg: 93
Registrert: 9. januar 2009 kl. 14.25
Sted: TANANGER

Einar Aase født i Sandnes bosatte seg i Stavanger ?

Legg inn av gj08429 » 7. februar 2011 kl. 16.20

Einar Aase født mellom 1906-1908 på Sandnes.

Han var gift, og jobbet i 1931 som møllearbeider. Han fikk en sønn (utenom ekteskapet ?) med Gerda Elise Soma. Født. 25.01.1911 (Høyland Sandnes) Gerda Elisa jobbet som tjenestejente i Stavanger.

Sønnen ble døpt John Gabriel Aase i St. Petri kirkensom men ble også innskrevet Arne Aase. John Gabriel var født 04.04.1931 og ble tidlig adobter bort (ca. 6 mnd gammel) til Bjarne Johannes Johannesen og fru Lisa Mathilde.

Einar Aase var født i Høyland/Sandnes, men siden sønnen ble født på mødrehjemmet i Strømvik 2 i Stavanger, og mor til John Gabriel jobbet som tjeneste jente i Stavanger, lurer jeg på om de kan ha bosatt seg i Stavanger. (mor,og barn? eller
mulig faren også??
Kan noen hjelpe meg med fødsel/død datoer og år på Einar Aase, og hvem var han sønn av ??
Jeg kan ikke finne noen Einar Aase som helt sikkert etterlater seg en sønn (John Gabriel), og det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med det.
Jeg har også lagt inn "etterlysning" under Sandnes, men jeg har ikke kommet nærmere en sikker Einar Aase.

23856
Innlegg: 4210
Registrert: 2. mai 2009 kl. 2.32
Sted: HAUGESUND

Re: Einar Aase født i Sandnes bosatte seg i Stavanger ?

Legg inn av 23856 » 7. februar 2011 kl. 17.46

Etterlysningen i Sandnes-forumet :)

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=93241

Mvh
Vigdis

23856
Innlegg: 4210
Registrert: 2. mai 2009 kl. 2.32
Sted: HAUGESUND

Re: Einar Aase født i Sandnes bosatte seg i Stavanger ?

Legg inn av 23856 » 7. februar 2011 kl. 17.56

Hei
Det blir nok vanskelig å finne håndfaste beviser blant offentlige kilder på at Einar Aase var faren til John Gabriel siden han er født i 1931. Dåpsinnførsler etter 1930 er klausulerte opplysnigner. Dersom du venter et år eller to kan det hende at disse dåpsopplysningene blir tilgjengelige.

Men dersom det står noe om adopsjon der, så vil de nok ikke bli gjort tilgjengelig før i 2031. Den eneste som da kan få ut informasjon er den bortadopterte selv, eller den han gir fullmakt til, dersom vedkommende er i live.

Mvh
Vigdis

Svar

Gå tilbake til «Nord-Jæren - ukjent kommune»