Petter Agersborg Olsen og Anna Elise Tollefsen

Moderator: MOD_Akershus

Svar
Leif Edmund Kvitnes
Innlegg: 7
Registrert: 7. juli 2011 kl. 17.19
Sted: BRØNNØYSUND

Petter Agersborg Olsen og Anna Elise Tollefsen

Legg inn av Leif Edmund Kvitnes » 9. juli 2011 kl. 17.36

En stor takk til Kjell Halvorsen som har registrert og laget navneregistre fra Lørenskog kirke. Ellers hadde jeg vel aldri snublet over spor etter min oldefar her.
Han står oppført i Akershus fylke, Lørenskog i Skedsmo, Klokkerbok nr. II 2 (1903-1931), Ekteviede 1924, side 127.

Petter Agersborg Olsen var født i Kilen, Vevelstad på Sør-Helgeland
Her gifter han seg med Anna Elise Tollefsen født i Porsgrunn.
Iflg. kirkeboka var dette hans 2 ekteskap, men etter hva jeg vet skal det være hans tredje.
Giftet seg første gang i 1899 i Velfjord (Nøstvik) kirke med Henrikke Paluda Pedersdatter og hun var bare 15 år. (Velfjord kirke 1884 - 1911, Klokkerbok side 214)

Giftet seg andre gang i Sør-Varanger kirke i 1912 med Inger Birgitte Mortensen født 1890 Skjervøy i Troms. (Sør-Varanger, 1909 - 1919. Ministerialbok side 214)

Giftet seg for tredje gang i Lørenskog kirke i 1924 med Anna Elise Tollefsen født 1893 i Porsgrunn. (Skedsmo Lørenskog, 1903-1931. Klokkerbok side 127). Her står det at han giftet seg for 2 gang. kan ikke finne noe mere om dem i Lørenskog eller Skedsmo senere. Er jo ikke så lett å holde rede på en slik "farende fant" Smile

Så vidt jeg kan se skulle det ikke være noen tvil om at det er samme Petter i alle 3 tilfellene. Var forresten egentlig døpt Peter som mange som etter vært ble til Petter.
Han var skilt i de 2 første ekteskapene.

Min oldemor er Henrikke i første ekteskap. Er det noen som er i slekt med Inger Birgitte Mortensen, Anna Else Tollefsen eller vet noe om henne ville det være veldig fint.
Ellers mottas selvfølgelig alle opplysninger om Petter med stor takk.

Kjell Halvorsen
Innlegg: 1951
Registrert: 8. mars 2005 kl. 23.58
Sted: ÅMOT

Re: Petter Agersborg Olsen og Anna Elise Tollefsen

Legg inn av Kjell Halvorsen » 27. mai 2014 kl. 21.00

Hei,

Selv om det har gått en tid; jeg har sendt deg en PM

Kjell H.

Svar

Gå tilbake til «Lørenskog»