Hvor ble det av Edvard og Albertine Christensen og deres bar

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Brukeravatar
Bjørn Rossen Christensen
Sted: OSLO

Re: Hvor ble det av Edvard og Albertine Christensen og deres

Legg inn av Bjørn Rossen Christensen » 18. februar 2006 kl. 9.53

Søker opplysninger om Edvard Christensen (Sefrinsen), født 29 mai 1837 og døpt 4 juni i Sem i Vestfold og hans hustru Albertine Petrine Olsdatter født i Trondheim (1839 - 1841). Finner begge i folketellingene for Tronheim i 1865 og Strinda i 1875, men etter det har jeg ikke funnet spor etter hverken Edvard og Albertine eller barna. Edvard var i 1865 smed ved jernbanen og i 1875 oppgis han som søfarende maskinist.

I 1875 er de oppgitt å bo i Colonien i Strinden. Er det noen som kan fortelle meg hva Colonien er?

De barna jeg kjenner er:

- Edevarda Albertine Edvardsdatter (Christensen), født i Trondheim 1865 og døpt i 1 oktober 1865 i Whitfield, Northumberland, England
- Karl Markus Edvardsen Christensen), født i 1867 i Trondheim, Domkirkesognet
- Harald Edvardsen (Christensen), født 14 juni 1869 og døpt 11 juli 1869 i Orkdalen
- Haralde Edvardsdatter, født i Orkdalen i 1871
- Oline Andrea Edvardsdatter, født i Trondheim, Domkirkesognet i 1873

Bortsett fra datteren Oline Andrea som muligens er den samme som vi finner i 1900 tellingen for Kristiania som Oline Andrea Pedersen, gift med Joachim Andreas Pedersen, har jeg ikke funnet spor etter noen. Muligens har de emigrert til Amerika, men jeg har heller ikke funnet noen ledetråder her.

Dersom noen har opplysninger om denne familien og hvor de ble av ville jeg sette pris på å få høre om dette. Jeg kjenner anene til Edvard Christensen, men ikke foreldre og søsken til Albertine.

Elisabeth

Legg inn av Elisabeth » 18. februar 2006 kl. 19.20

Kan du maile meg ?

[email protected]

Brukeravatar
Bjørn Rossen Christensen
Sted: OSLO

Legg inn av Bjørn Rossen Christensen » 19. februar 2006 kl. 11.21

Hei Elisabeth!

Jeg mailer deg!