Anna Emilie Edvardsdtr. Einarsen, f. 1887, til Australia.

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
Brukeravatar
Bernt Jenssen
Innlegg: 80
Registrert: 3. desember 2004 kl. 14.36
Sted: KRISTIANSAND S
Kontakt:

Anna Emilie Edvardsdtr. Einarsen, f. 1887, til Australia.

Legg inn av Bernt Jenssen » 26. desember 2011 kl. 13.51

Har forsøkt denne etterlysningen tidligere uten noen positiv respons. Derfor prøver jeg igjen.
Søker all info om Anna Emilie Edvardsdtr. Einarsen, f. 13. feb. 1887 i Rekvik, Hillesøy i Troms. Hun får utflyttingsattest 21.06.1920 til Amerika. Hun reiser ikke dit, men blir boende/jobber i Kristiania/Oslo i 4 år og emigrerer til Australia. Hun har iflg. "Emigranter over Kristiania 1871-1930" utreise fra Oslo den 19. des. 1924 med båten "Nowo".

Hun ankommer Perth og begynner der å jobbe som "Waitress" (Serveringsdame) og bor da iflg. "Australien Electoral Rolls 1925" i Swan Street, South Perth, Western Australia.
Dette er siste og eneste info jeg har om henne derfra.

Er interessert i all info om henne fra Australia. Ble hun gift, fikk hun etterkommere, flyttet hun, når døde hun og hvor ble hun gravlagt?

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Innlegg: 1357
Registrert: 19. oktober 2004 kl. 17.54
Sted: LARVIK

Re: Anna Emilie Edvardsdtr. Einarsen, f. 1887, til Australia

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 26. desember 2011 kl. 22.07

Hei Bernt,

Du nevner at hun er funnet i Australian Electoral Rolls 1925 for Perth. Hvilket navn er hun registrert med?

En kopi av hennes norske pass finnes på http://naa12.naa.gov.au/scripts/Imagine.asp?B=1330649

Her er en lenke til forrige gang samme tema var oppe: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... ht=#274441


mvh
Vidar

Brukeravatar
Bernt Jenssen
Innlegg: 80
Registrert: 3. desember 2004 kl. 14.36
Sted: KRISTIANSAND S
Kontakt:

Re: Anna Emilie Edvardsdtr. Einarsen, f. 1887, til Australia

Legg inn av Bernt Jenssen » 27. desember 2011 kl. 15.59

Ja, jeg vet at jeg har etterlyst henne tidligere.

Veldig interessant det passet du har lagt link til Vidar. Side nr. 1 er vel en kopi av dokumentet da hun kom til Australia og det viser at hun "landet" i Freemantle"

Hun er funnet under navnet Anna Emilie Einersen, med den adressen jeg har skrevet innledningsvis.

På Ancestry.com har jeg ikke fullverdig abb. for å søke i Australia, men fikk opp en dame med samme navn som var død i Perth i 1958.
Så hvis det er noen som har abb. som tilsier at de kan søke Australia, hadde det vært fint med litt hjelp.

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Innlegg: 1357
Registrert: 19. oktober 2004 kl. 17.54
Sted: LARVIK

Re: Anna Emilie Edvardsdtr. Einarsen, f. 1887, til Australia

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 27. desember 2011 kl. 18.28

Hei,

Ved å søke på Ancestry.com så finner man Anna Einarsen død 1958 i Victoria, men hun er oppgitt til å være kun 57 år gammel. Dersom feil alder er oppgitt kan dette være den rette personen. Kanskje man kan finne flere opplysninger om denne personen ved å søke i den historiske databasen over fødte, døde og ekteskap for Victoria som er en betalingstjeneste https://online.justice.vic.gov.au/bdm/i ... chCriteria


mvh
Vidar

Svar

Gå tilbake til «Australia/NZ»