Jakob Isak Kerner f. 21.01.1866 i Lodz Polen

Moderator: MOD_etniske_minoriteter

Svar
Mariann Slette Våge
Innlegg: 61
Registrert: 16. april 2008 kl. 10.20
Sted: HAGAN

Jakob Isak Kerner f. 21.01.1866 i Lodz Polen

Legg inn av Mariann Slette Våge » 16. april 2008 kl. 11.24

Jeg har denne etterlysningen på Emigrasjon, Andre land - ukjent:

Jeg søker mine oldeforeldre Jokob Isak Kerner født 21.01.1866 i Lodz, Polen og Esther Lebenberg (?). Begge to var stadsløse (jøder). I fødselsbok for min bestefar Leo Kerner (f.30.06.1911) står det oppført at begge foreldrene var fra Polen. MEN min mor og onkel mener bestemt å ha hørt at hun kom fra Latvia/Estland/Hvitrusland.

Jeg har ingen f.dato på Esther men det er oppgitt at hun var 27 år ved fødsel av Leo. (den gangen bodde de i St. Gertrudsgade 1 i København).
Hun skal også ha født en datter - Sascha ( vet ikke om dette er navn/ kjælenavn/ kallenavn) 1 - 2 år etter min bestefar. Her har jeg kun bilde som dokumentasjon for eksistens.

Min oldefar kommer til Norge 1914 - Trondheim, men flytter til Aker/ Oslo. Død 1942 etter dep. til Polen.
Kan noen hjelpe meg med å finne foreldre søsken?

OG Esther Lebenberg (Kerner) og datteren hvor ble det av dem??? Kan ikke finne spor etter dem i Danmark (men har tilskrevet statsarkivet i Danmark). Kan noen hjelpe meg videre her også?

Jeg har prøvd med forespørsler på fora i Polen, men blir bare henvist til JewishGen - og her skal de ha $ 100 i donasjon. Kan noen hjelpe meg??? Finnes det noen der ute som har tilgang til JewishGen og kan gjøre søk for meg????

Mvh.
Mariann

Brukeravatar
Gry Iris Onarheim-Dahlmo
Innlegg: 4728
Registrert: 18. november 2004 kl. 16.52

Re: Jakob Isak Kerner f. 21.01.1866 i Lodz Polen

Legg inn av Gry Iris Onarheim-Dahlmo » 16. april 2008 kl. 11.54

Hei :)

Jeg har tidligere hatt nytte av denne organisasjonen ved hjelp til annen person. Det er bare å registrere seg, og du vil motta et ID nr til bruk når du skal åpne de postene du har funnet ved søk. Kun ved avansert søk at de "krever" donasjon...

Registrering her :

http://www.jewishgen.org/cure/jgidadd.asp?OK=Y

Du velger selv under Privacy Options, hva du ønsker at andre skal se av din profil.
Vennlig hilsen Gry

Brukeravatar
Gry Iris Onarheim-Dahlmo
Innlegg: 4728
Registrert: 18. november 2004 kl. 16.52

Re: Jakob Isak Kerner f. 21.01.1866 i Lodz Polen

Legg inn av Gry Iris Onarheim-Dahlmo » 16. april 2008 kl. 12.20

Til info :

Også her er samme innlegg hvor det er kommet svar :)
Vennlig hilsen Gry

Svar

Gå tilbake til «Jøder»