Kristian Hansen/Thorvald Moskaug

Moderator: MOD_Akershus

Svar
gj10561
Innlegg: 2
Registrert: 4. desember 2009 kl. 14.03
Sted: Kjeller

Kristian Hansen/Thorvald Moskaug

Legg inn av gj10561 » 4. desember 2009 kl. 17.08

Min tipoldefar, Hans Thorersen, hadde bl a en sønn som het Kristian Hansen f: 1837 . Han var gift med Amalie Kristensdtr. f: 1844 og bodde i Moskaug. Kristian hadde 10 barn, bl a min bestefar Thorvald Kristiansen f: 1866, som senere tok navnet Moskaug, etter gården.

Kristian hadde en bror, Thorer f: 1832, som utvandret til Amerika i 1866. Jeg har klart å spore opp etterkommerne til Thorer i Amerika, og har fått tak i bilder av de fleste av Torers 13 barn.

Jeg kjenner til navnene på alle Thorvalds søsken, men jeg mangler bilder.

Navnene er: Hans Kristiansen f:1863, Mathilde Kristiansdatter f:1864, Emma Kristiansdatter f:1869, Ole Kristiansen f: 1873, Kristian Kristiansen f: 1877, Anna Kristiansdatter f: 1877,Johan Oskar Kristiansen f: 1879, Hjalmar Kristiansen f: 1882 og Harald Kristiansen f:1886. Alle kan muligens ha byttet navn til Moskaug.
Jeg vet at blant etterkommerne finnes etternavn som: Sennerud, Borstad, Ihlhaug, Solvang, Hannestad, Berg, Andresen, m fl.

Det hadde vært veldig morsomt om noen kan hjelpe meg med bilder også av disse?

Vidar Lurud
Treffes også på: lurud@skedsmo.online.no
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

gj10561
Innlegg: 2
Registrert: 4. desember 2009 kl. 14.03
Sted: Kjeller

Re: Kristian Hansen/Thorvald Moskaug

Legg inn av gj10561 » 25. mars 2012 kl. 21.06

Hei May-Liss

Det var hyggelig å høre fra deg.
Takk for opplysningene om min bestefar Thorvald Kristiansen Moskaugs søster, Mathilde, og hennes familie.

Jeg har drevet med slektsgransking i mer enn ti år og har skaffet meg en rimelig god oversikt over mine forfedre. Jeg benytter et program som heter EMBLA for å holde oversikten. I dette programmet gis det muligheter for å skrive ut mange forskjellige rapporter. Jeg har lagt ved noen av dem. Legger også ved en oversikt over oldefar Kristian Hansen Moskaugs bror Thorer, som utvandret til USA i 1866, og hans familie i USA. Jeg har kontakt med flere nålevende etterkommere, så slekten lever videre i beste velgående også i dag.

Håper dette kan være med på å gi deg en del nye opplysninger om slekta.

Ta gjerne kontakt igjen, hvis du tror at mitt slektstre kan være til mer nytte.


Vidar Lurud

May-Liss Alexandersen
Innlegg: 22
Registrert: 25. februar 2009 kl. 13.33
Sted: HAGAN

Re: Kristian Hansen/Thorvald Moskaug

Legg inn av May-Liss Alexandersen » 29. mars 2012 kl. 19.00

Hei!
Jeg vil gjerne ha opplysninger, prøvde å laste filene, men får feilmeldingen:404 File Not Found: The File files/thorers_familie_103.pdf does not exist. :(
May-Liss

gj16068
Innlegg: 1
Registrert: 31. mars 2012 kl. 23.26
Sted: Kjeller

Re: Kristian Hansen/Thorvald Moskaug

Legg inn av gj16068 » 31. mars 2012 kl. 23.34

Hei

Noe må ha skjedd med bildefilene, så jeg prøver på nytt og håper at jeg får det til denne gangen.

Vidar
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Sørum»