Registrering av fødte og døpte i Meldal m.m.

Moderator: MOD_Kildereg

Svar
gj11322
Innlegg: 750
Registrert: 29. juli 2011 kl. 11.34
Sted: TRONDHEIM

Registrering av fødte og døpte i Meldal m.m.

Legg inn av gj11322 » 7. oktober 2013 kl. 15.03

Hei.

Jeg ønsker at det skal opprettes en digital, søkbar database over fødte og døpte i Meldal, Rennebu og Grutseter, i første omgang for perioden 1736-1751. En slik database savnes sårt og burde ikke være noe problem å opprette, da kirkebøkene fra denne perioden er relativt enkle å ha med å gjøre når det gjelder skrift og oppsett.

Finnes det allerede en slik database eller er det noen som holder på å opprette en? Hvis ikke vil jeg gjerne sette i gang med det. Jeg har blitt godt kjent med stedsnavn etc. i de nevnte områder de siste årene, og har ingen større vansker med å tyde disse kirkebøkene, spesielt med så god hjelp man får her på forumet.

Det er snakk om ca. 85 sider, og jeg tenker å registrere minimum 2 sider per dag. Jeg ser dermed for meg å være ferdig til oppunder jul hvis jeg får satt i gang nå i oktober.

Jeg trenger litt veiledning nå i starten for å bli kjent med hvordan registreringsarbeidet fungerer; hvilket program jeg bør bruke etc. Sikkert mange som kan dele sine erfaringer på dette punktet?

Mvh

Rune

Brukeravatar
Anne-Grethe Syvertsen
Innlegg: 870
Registrert: 30. oktober 2008 kl. 23.14
Sted: Sande i Vestfold

Re: Registrering av fødte og døpte i Meldal m.m.

Legg inn av Anne-Grethe Syvertsen » 7. oktober 2013 kl. 23.01

Det er jo kjempefint :D Områdene du ønsker å registrere fra tilhører Sør-Trøndelag. Ser at det er Finn Guttvik som er kilderegkoordinator i det fylket. Han skal ha oversikt over hva som er ledig å registrere. Du kan kontakte han på e-post: kildereg@st.disnorge.no

Lykke til med ditt arbeid :wink:
Vennlig hilsen Anne-Grethe :P

Svar

Gå tilbake til «Kilderegistrering»