Augustus 2.0 til 2.1

Moderator: MOD_Kildereg

Svar
Rune Helland
Innlegg: 1924
Registrert: 16. desember 2004 kl. 23.17
Sted: ÅSGÅRDSTRAND

Augustus 2.0 til 2.1

Legg inn av Rune Helland » 23. mai 2012 kl. 21.01

Hei
Har tidligere registrert bl.a inn- og utflyttede i Augustus 2.0(eller en tidligere versjon), og det gikk fint å overføre dette til versjon 2.1. Alle postene kom dit de skulle:)
MEN i den tidligere versjonen var alle registrert under innflyttede, selv om de var utflyttet, familier kunne ikke registreres som familier, men enkeltpersoner.
Nå har jeg en stor fil på ca 1500 poster, av de er 582 innflyttede og ca 700 utflyttede.
Er det noen enkel måte å få splitted denne filen på? Eller må jeg ta den veldig tunge vei, slette post for post, og legge det inn som f.eks utflyttet?

Rune Helland

Knut Røysland
Innlegg: 213
Registrert: 6. desember 2004 kl. 23.44
Sted: KRISTIANSAND S

Re: Augustus 2.0 til 2.1

Legg inn av Knut Røysland » 24. mai 2012 kl. 9.25

Er de inn- og utflyttede samlet i hver sin del av fila? I tilfelle er det vel mulig å lage en eksportfil av hver av delene, og så omdøpe utflyttingsdelen slik at den passer i 2.1-versjonen.
Mvh Knut.

3007
Innlegg: 99
Registrert: 11. februar 2006 kl. 10.04
Sted: KLEPPE

Re: Augustus 2.0 til 2.1

Legg inn av 3007 » 24. mai 2012 kl. 9.45

Hei Rune

Du behøver ikke å kopiere/flytte post for post til innflytter/utflyttere. Men jeg kjenner ikke din kompetanse. Kort fortalt: Filen du har må flyttes til en database eller et regneark, for der å sortere på 'Flyttet til' og 'Flyttet fra'. Hvis du ikke skjønner hvordan, skal jeg hjelpe deg.

Eksporter til en fellesfil av type 'innflyttede' eller 'utflyttede' i XML-format (Eksportfiler til Digitalarkivet e.a.), så skal jeg se på problemet.

<gborvik@online.no>

Hilsen Gunnar

Svar

Gå tilbake til «Kilderegistrering»