Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 19. oktober 2016 kl. 10.41

Dette gjelder Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

I Folketellingen 1801 bodde familen på Morken (Mørken, Mørka) i Ramnes.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 8291000570

Det ser ut fra kirkeboka at han var født 7 september 1760 (?) som ‘uægte’.
Baptised 7 September 1760? uægte: father Anders Olsen, Solberg, mother Eli Christensdatter Kirkebok: no. 45 Niels Anderson fra Solberg plats, Soli Uægte: Parent Anders Olson, Eli Christensdatter Test: Lars Larsson Stange, Christian Anderson ibid Dorte Olsdatter Solberg, Kirsti Olsdatter ibid

Han er også nevnt i Ramnes bygdebøker under Mørken, 2/2 s. 709.

Han var ‘uekte’ men ser ut til å ha klart seg bra i livet. Jeg lurer på hvor han kommer fra? Vi har navene på foreldrene - ovenfor - men jeg kommer ikke videre.
Noen som kan hjelpe?
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
Kari Sandberg
Innlegg: 4132
Registrert: 5. desember 2004 kl. 13.00
Sted: HAMAR

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av Kari Sandberg » 19. oktober 2016 kl. 11.20

Er du sikker på at du har riktige foreldre ? Alder ved folketelling 1801 kan man ikke uten videre stole på.
Man bør alltid gå veien om vielsen, i håp om at den gir flere opplysninger - så man ikke roter seg bort i feil slekt. Dette er vel vielsen i 1787 - da kalles han Niels Andersen Braar. (Høyre side, nr. 11)

SAKO, Ramnes kirkebøker, F/Fa/L0002: Ministerialbok nr. I 2, 1773-1790, s. 28-29
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070403670376

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 19. oktober 2016 kl. 11.46

Takk skal du ha, Kari!

Jeg må sjekke det nærmere, som du sier.


Vennlig hilsen
Jørn
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
Kari Sandberg
Innlegg: 4132
Registrert: 5. desember 2004 kl. 13.00
Sted: HAMAR

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av Kari Sandberg » 19. oktober 2016 kl. 12.59

Du burde se litt på barnas faddere - kanskje slekt blant dem.

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 20. oktober 2016 kl. 11.57

Jeg har faktisk funnet 4 Niels Andersen som er født rundt 1758-1762 i Ramnes
Jeg har brukt familysearch.org til a finne frem potensielle kandidater.

1. Niels Andersen dpt 7 september 1760 som ‘uægte’.
Baptised 7 September 1760? uægte: father Anders Olsen, Solberg, mother Eli Christensdatter Kirkebok: no. 45 Niels Anderson fra Solberg plats, Soli Uægte: Parent Anders Olson, Eli Christensdatter
Faddere: Lars Larsson Stange, Christian Anderson ibid Dorte Olsdatter Solberg, Kirsti Olsdatter ibid

2. Niels Andersen døpt 23 sept 1759 (tvilling med Mari Andersdtr) N. Skrikestad
Far Anders Christophersen, Mor Marte Larsdtr
Faddere Kiøstel Olsen N.Aas, Knut N. Skrikestad, Lars Ø Skrikestad, Anders Kiøstelsen Fossan, Gunhild N. Skrikestad, Marte N.Aas

3. Niels Andersen dpt 25 juni 1758 fra Lillebøe
Far Anders Olsen, Mor Birthe Torsdtr
Faddere Arve Olsen S. Myre, Amund Sulutvedt, Kirsti Bentsdtr S. Myre, Mari Hejerstad

4. Niels Andersen fra Kløf, dpt 1 mars 1761
Far Anders Nielson, Mor Barbra Olsdtr
Faddere Iver S.Linnestad, Lars Larsen Kløf, Karen Kristine Linnestad, Anne Nielsdtr NV Bjune

No 1 var min opprinnelige kandidat, og no. 4 er det ihvertfall ikke siden jeg har funnet ham i Ramnes bygdebok hvor han er listet med en annen familie.

Derfor er faktisk både 1, 2 og 3 mulige kandidater. Niels Andersen var et veldig vanlig navn.

Ingen av dem har faddere fra Braar...som ville gjort det litt lettere. Og jeg har bladd gjennom gårdene som fadderene kommer fra; Skrikestad, Aas, Myre, Solberg, Stange, og Braar osv i bygdeboka, men ikke funnet noen av disse tre.

Den riktige Niels Andersen er nevnt i Ramnes bygdebok både under Mørken og Østre Berg som voksen, med familie. Men hvor kom han fra ......er han en av disse tre....?
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 20. oktober 2016 kl. 19.15

Jørn skrev:Jeg har faktisk funnet 4 Niels Andersen som er født rundt 1758-1762 i Ramnes.


Og i tillegg trenger ikke "din" Nils Andersen være født (døpt) i Ramnes.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 21. oktober 2016 kl. 6.00

Joda, Kristian, jeg er klar over det :wink:
Det gjør det jo veldig vanskelig.......
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
Kari Sandberg
Innlegg: 4132
Registrert: 5. desember 2004 kl. 13.00
Sted: HAMAR

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av Kari Sandberg » 21. oktober 2016 kl. 12.27

Har du sett på fadderne til Niels Andersens barn ?

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 21. oktober 2016 kl. 17.36

Nils Andersen fra Lislebø ble gravlagt 4. februar 1759, 1/2 år 6 uker gml.

Jeg har gått gjennom begravelseslistene til og med 1765 uten å finne flere Nils Andersen, men en videre gjennomgang av begravelseslistene kan muligens eliminere flere av kandidatene.

For øvrig slutter jeg meg til Kari Sandbergs råd. Nils Andersen hadde mange barn (jf. FT1801), så det burde være gode muligheter for å finne eventuelle søsken blant barnas faddere.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 22. oktober 2016 kl. 5.45

Tusen takk Kari og Kristian!

Jeg skal gå igjennom fadderne som dere sier, og se om jeg finner noe.
Og takk til Kristian for begravelses opplysningene.
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 22. oktober 2016 kl. 9.01

Dette er ikke så lett..

Barn (de 3 første) med faddere:

1. Anders Nielsen fra Østre Berg
f. 2/12/1787 dpt. 1/1/1788
Faddere: Sønnei Evensdatter, Karen Olsdatter, Christoffer Larsen, Ole Guttormsen, Anders Chrstiansen - alle fra Braar!

2. Peder Nielsen fra Mellom Berg
f. 21/12/1788 dpt. 5/1/1789
Faddere: Kari Hansdatter Lefsrød, Randi Syversdatter Mellom Berg, Christoffer Larsen Braar, Matthias Hansen Lefsrød, Ole Beiersen Mellom Berg

3. Ingeborg Maria Nielsdatter fra Morken
f. 2/10/1791 dpt. 23/10/1791
Faddere: Kari Hansdatter Lefsrød, Barbara Andersdatter Morken, Cornelius Christensen Morken, Ole Beiersen Skjeggerød, Anders Anundsen Sulutveit

Det er tydeligvis en trend blant faddere fra Braar mot Berg (konas famile) og Morken etter som flere barn ble født.

Men - det første barnet hadde alle faddere fra Braar, og forloveren til vielsen var fra Braar (Christopher Larsen Braar), og "Nils Andersen fra Braar" sies det i vielsen i kirkeboka. Og den viktigste personen i livet hans ser det ut til, er: Christoffer Larsen Braar (forlover + fadder to ganger). CL Braar er utførlig beskrevet i Ramnes bygdebok under Braar, men jeg finner ikke sammenhengen til Nils Andersen.

De to mulige fødslene vi har, passer egentlig ikke - siden ingen av dem har faddere fra Braar.

Da kan vi jo se utenfor Ramnes på fødsler, men alle personene som nevnes som forlovere og faddere er jo fra Ramnes, men en sterk forbindelse til Braar.

Så...jeg har ikke kommet så mye lenger..
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 22. oktober 2016 kl. 12.29

Jørn skrev:Men - det første barnet hadde alle faddere fra Braar, og forloveren til vielsen var fra Braar (Christopher Larsen Braar), og "Nils Andersen fra Braar" sies det i vielsen i kirkeboka. Og den viktigste personen i livet hans ser det ut til, er: Christoffer Larsen Braar (forlover + fadder to ganger). CL Braar er utførlig beskrevet i Ramnes bygdebok under Braar, men jeg finner ikke sammenhengen til Nils Andersen.


Nils Andersen har antakelig vært i tjeneste hos Kristoffer Larsen på Brår.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 22. oktober 2016 kl. 15.47

Ja, det er nok mulig at han var i tjeneste på Braar.

Han ser ut til å ha klart seg godt som voksen; giftet seg med Inger Hansdatter på Berg 1787 (som var forholdsvis velstående tipper jeg), kjøpte en del av Mørken i 1789 for 300 rdl, og oppført som husbonde på Mørken i 1801.

Vi har disse to mulighetene.

1. Niels Andersen dpt 7 september 1760 som ‘uægte’.
Baptised 7 September 1760? uægte: father Anders Olsen, Solberg, mother Eli Christensdatter Kirkebok: no. 45 Niels Anderson fra Solberg plats, Soli Uægte: Parent Anders Olson, Eli Christensdatter
Faddere: Lars Larsson Stange, Christian Anderson ibid Dorte Olsdatter Solberg, Kirsti Olsdatter ibid

2. Niels Andersen døpt 23 sept 1759 (tvilling med Mari Andersdtr) N. Skrikestad
Far Anders Christophersen, Mor Marte Larsdtr
Faddere Kiøstel Olsen N.Aas, Knut N. Skrikestad, Lars Ø Skrikestad, Anders Kiøstelsen Fossan, Gunhild N. Skrikestad, Marte N.Aas

Har det noen innvirkning på resten av livet at en var 'uekte'? Eller spiller det ikke noen saerlig rolle?

Men vi ser jo ingen forbindelse mellom data for disse to ovenfor, og Niels Andersen som voksen, som hadde forbindelser til Mørken, Braar og Berg.

Har du noen formening, Kristian, om hvilken av dem som er mest sannsynlig?
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 22. oktober 2016 kl. 17.01

Jørn skrev:Har det noen innvirkning på resten av livet at en var 'uekte'? Eller spiller det ikke noen saerlig rolle?

Men vi ser jo ingen forbindelse mellom data for disse to ovenfor, og Niels Andersen som voksen, som hadde forbindelser til Mørken, Braar og Berg.

Har du noen formening, Kristian, om hvilken av dem som er mest sannsynlig?


Var man født utenfor ekteskap, hadde man ofte et dårligere utgangspunkt mht familienettverk og arv. (Man hadde gjerne ikke noen far eller farsslekt å forholde seg til, selv om det også forekom at faren og farsslekta tok ansvar.) Men hvert barns skjebne var individuell, og det er alltid mulig å finne eksempler på barn født utenfor ekteskap som "gjorde det bra".

Så vidt jeg kan se, stiller de to kandidatene helt likt. Begge er i passende alder til å være identisk med Nils Andersen Brår/Mørken, men utover det er det vanskelig å se noen forbindelse for noen av dem. I tillegg har vi alltids muligheten for at Nils Andersen Brår/Mørken var født utenbygds.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 23. oktober 2016 kl. 6.51

Hei Kristian

Ja, jeg er enig.
Jeg får prøve å lete litt mer. Skal si ifra hvis jeg finner noe.

vh
Jørn
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 24. oktober 2016 kl. 15.57

Vi har disse to kandidatene:

1. Niels Andersen dpt 7 september 1760 som ‘uægte’.
Baptised 7 September 1760? uægte: father Anders Olsen, Solberg, mother Eli Christensdatter Kirkebok: no. 45 Niels Anderson fra Solberg plats, Soli Uægte: Parent Anders Olson, Eli Christensdatter
Faddere: Lars Larsson Stange, Christian Anderson ibid Dorte Olsdatter Solberg, Kirsti Olsdatter ibid

2. Niels Andersen døpt 23 sept 1759 (tvilling med Mari Andersdtr) N. Skrikestad
Far Anders Christophersen, Mor Marte Larsdtr
Faddere Kiøstel Olsen N.Aas, Knut N. Skrikestad, Lars Ø Skrikestad, Anders Kiøstelsen Fossan, Gunhild N. Skrikestad, Marte N.Aas

Dette er den eneste spekulasjonen jeg vil foreta:
Jeg har tenkt mer på de to mulighetene ovenfor, og problemet er at fadderene (gårdene) deres ikke går igjen som forlover eller fadder til neste generasjon.

N.A. (f.1759) har en sterk tilknytning til Skrikestad (eller Aas) og det er sannsynlig at denne gården ville gått igjen hos forlover/neste generasjon faddere.

N.A. (f.1760) derimot var 'uekte' og han hadde kanskje ingen forbindelse til faren eller slekta hans. Moren kom muligens fra utenfor Ramnes (i følge familysearch.org). Det er derfor sannsynlig som Kristian sier, at han var i tjeneste hos Kristoffer Larsen Braar. Dermed fikk han kanskje en naer tilknytning til Kristoffer Larsen Braar, muligens var han til og med en farsfigur.

Jeg tror derfor at N.A. f. 1760 er den mest sannsynlige kandidaten. Vi har ikke bevis/data. Men noen ganger må vi vel forholde oss til sannsynligheter hvis det ikke finnes data. Hva mener du, Kristian?
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 25. oktober 2016 kl. 1.27

Jørn skrev:Jeg tror derfor at N.A. f. 1760 er den mest sannsynlige kandidaten. Vi har ikke bevis/data. Men noen ganger må vi vel forholde oss til sannsynligheter hvis det ikke finnes data. Hva mener du, Kristian?


Som nevnt kan jeg ikke se at den ene N.A. er noe mer eller mindre sannsynlig enn den andre. Det kan like gjerne være N.A. f. 1759 som kom i tjeneste på Brår og som knyttet forbindelser dit.

Heller ikke N.A. f. 1759 vet vi noe mer om, da hans foreldre ikke ser ut til å være nevnt under Skrikestad under Ramnes bygdebok. Forbindelsen til Skrikestad har vel da vært heller kortvarig, slik at - om det skulle være ham - ikke er grunn til å forvente Skrikestad-faddere for N.A.s barn på 1780- og 1790-tallet. Vi vet heller ikke om denne N.A. hadde søsken, eller om han ble tidlig foreldreløs osv.

De argumentene du gjør gjeldende for N.A. f. 1760, kan dermed like gjerne gjøres gjeldende for N.A. f. 1759.

Neste steg kan være å undersøke foreldrene til N.A. f. 1759 nærmere. Kan disse identifiseres? Hvor ble de av? På den måten kan kanskje N.A. f. 1759 elimineres?

Noen ganger kan man velge å konkludere ut fra sannsynlighet, men da må man ha reell sannsynlighetsovervekt. Hva som er reell sannsynlighetsovervekt, er til dels subjektivt, men: Etter mitt syn foreligger det ikke reell sannsynlighetsovervekt her - ennå.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 25. oktober 2016 kl. 14.29

Ja, det var kanskje ønsketenkning fra min side at vi kunne finne en lett løsning. Det er mer komplisert enn som så. Og jeg er enig i ditt resonnement.

Takk for hjelpen så langt!
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 6. november 2016 kl. 20.25

Anders Kristoffersen gift 17. oktober 1744 i Ramnes med Marte Larsdatter. Barn:

1. Inger, døpt 8. november 1744 fra Nunneteien, gravlagt 30. januar 1745 fra Nunneteien.
2. Kristoffer, døpt 29. desember 1745 fra Risås under Vestre Berg.
3. Maria, døpt 7. januar 1748 fra Risås under Vestre Berg.
4. Katrine, døpt 12. april 1750 fra Søndre Bø-plassen.
5. Inger, døpt 1. november 1752 fra Nordre Bø-plassen.
6. Hans, døpt 28. mars 1756 fra Ø[vre?] Skrikestad-plassen.
7. Nils, døpt 23. september 1759 fra N[edre?] Skrikestad-plassen.
8. Mari, døpt 23. september 1759 fra N[edre?] Skrikestad-plassen.

Anders Kristoffersen fra Øvre Skrikestad gravlagt 27. april 1760, 53 år gml.

----

Jeg har gjennomgått begravelseslistene til og med 1761 uten å finne flere dødsfall i familien, så det later til at Anders etterlot seg kone og sju barn. Familien levde en omflakkende tilværelse på 1740- og 1750-tallet, så det er ikke godt å gjette hvor det ble av dem videre.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 7. november 2016 kl. 6.31

Flott! Takk skal du ha, Kristian.

Så dette er den 'riktige' Nils Andersen.
Vet vi noe mer om hvor de kom fra?

Vennlig hilsen Jørn

Kristian skrev:Anders Kristoffersen gift 17. oktober 1744 i Ramnes med Marte Larsdatter. Barn:

1. Inger, døpt 8. november 1744 fra Nunneteien, gravlagt 30. januar 1745 fra Nunneteien.
2. Kristoffer, døpt 29. desember 1745 fra Risås under Vestre Berg.
3. Maria, døpt 7. januar 1748 fra Risås under Vestre Berg.
4. Katrine, døpt 12. april 1750 fra Søndre Bø-plassen.
5. Inger, døpt 1. november 1752 fra Nordre Bø-plassen.
6. Hans, døpt 28. mars 1756 fra Ø[vre?] Skrikestad-plassen.
7. Nils, døpt 23. september 1759 fra N[edre?] Skrikestad-plassen.
8. Mari, døpt 23. september 1759 fra N[edre?] Skrikestad-plassen.

Anders Kristoffersen fra Øvre Skrikestad gravlagt 27. april 1760, 53 år gml.

----

Jeg har gjennomgått begravelseslistene til og med 1761 uten å finne flere dødsfall i familien, så det later til at Anders etterlot seg kone og sju barn. Familien levde en omflakkende tilværelse på 1740- og 1750-tallet, så det er ikke godt å gjette hvor det ble av dem videre.
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 7. november 2016 kl. 10.44

Jørn skrev:Så dette er den 'riktige' Nils Andersen.


Nei, hvem Nils Andersen Mørken er/var, er fremdeles like uvisst.

Det bør gjøres et arbeid med å kartlegge familien til Anders Kristoffersen og Marte Larsdatter etter 1760.
Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Brukeravatar
dn35625
Innlegg: 85
Registrert: 13. september 2016 kl. 8.59
Sted: Thailand

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av dn35625 » 8. november 2016 kl. 5.48

Ok Kristian, takk skal du ha.

Kristian skrev:
Jørn skrev:Så dette er den 'riktige' Nils Andersen.


Nei, hvem Nils Andersen Mørken er/var, er fremdeles like uvisst.

Det bør gjøres et arbeid med å kartlegge familien til Anders Kristoffersen og Marte Larsdatter etter 1760.
-----------------------------------
Forsker mest på slektninger fra områder rundt Lyngdal, Arendal, Stange, Kråkstad, Nøtterøy, og flere steder i Vestfold

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Nils Andersen Mørken i Ramnes, Vestfold f. ca 1760

Legg inn av gj00026 » 14. april 2020 kl. 17.16

Vennlig hilsen

Kristian Hunskaar
http://www.hunskaar.no/kristian/

Svar

Gå tilbake til «Tønsberg-Sandefjord-distriktet - ukjent kommune»