Jørgen Hansen Kløne c1638-1680 og hans sønn Tord

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Leif Salicath
Innlegg: 789
Registrert: 13. februar 2007 kl. 22.28
Sted: SKI

Jørgen Hansen Kløne c1638-1680 og hans sønn Tord

Legg inn av Leif Salicath » 3. november 2015 kl. 14.23

Det har vært flere tråder om Kløne i Larvik, men jeg finner ikke mye om hans barn. Noe nevnes her forum.arkivverket.no/topic/110430-24764-er-kloene-et-sted/?hl=kl%C3%B8ne

Jørgen var først gift med Guri Thorsdatter og fikk barna Otto (Olle), Hans, Anna og Tord. Han ble gift 2) med Barbara Iversdatter og fikk kun en datter Guri Jørgensdatter Kløne c1679 som ble gift med skipper Friderich Evensen. Han døde i eller på vei til London i 1699.

Jeg er interessert i opplysninger om Jørgen Hansen Klønes sønn Tord Jørgensen (Kløne). Han skal ha vært skipper og er nevnt i den forbindelse i 1713. Jeg kjenner imidlertid til 2 barn av ham, Barbara c1697-1753 gift med trelasthandleren i Hølen, Vestby, Jonas Søfrensen Soelgaard i 1732 og Anne Marie som 1) ble gift i 1732 med en annen trelasthandler i Hølen, Vestby, Peder Fredriksen Bærøe og 2) etter 1741 med Søfren Jonasen Soelgaard, skipper i Son. Begge døtrene er nevnt i kb med navnet Tordsdatter Kløne.

Skipper Tord Kløne nevnes i 1696 på "Stjernen" - til England www.slekt.org/books/schneider/4.html

Hvem var Tord Jørgensen (Kløne) gift med?

Når og hvor døde han?

Jeg finner ikke dette i skifteregisteret for Larvik og han nevnes heller ikke i Vestby. Hvor kan han finnes ?

Svar

Gå tilbake til «Larvik-distriktet - ukjent kommune»