Edvard Olsen Lund født 22.12.1895

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Svein Erik Krangsaas
Innlegg: 4
Registrert: 27. oktober 2007 kl. 17.50
Sted: TRONDHEIM

Edvard Olsen Lund født 22.12.1895

Legg inn av Svein Erik Krangsaas » 19. april 2016 kl. 10.41

Jeg har hatt denne saken under Norge-ukjent sted, men den er nå flyttet til USA/Canada etter anbefaling fra moderator. Jeg er nybegynner i Slektsforum, slik at lenkene på det jeg har funnet er under USA/Canada. Jeg har fått opplyst at han er registrert i US.Word War 1917-1918. under navnet Edward Lund, 22 år Adresse 908E Main st. Norfolk. Yrke Unemployed. Kan noen bistå meg i hvor jeg kan lete videre? Han har antagelig vært sjømann.
Bosatte han seg i USA? Nedenfor følger historien. Jeg takker for den hjelpen jeg har fått så langt på forumet Norge-ukjent sted.

Edvard var bror av min bestemor. Han forsvant og ingen i slekta kjenner til hvor han ble av.
Bestemor benyttet frelsesarmeen for å spore han opp uten hell. Jeg har ikke lyktes i mine søk.
Dro han til sjøs eller til Amerika? Ber om bistand.

Født på Fossan i Børsa Sør-Trøndelag Mor . Johanna Sofie Olsdtr. Bosted Fossum, Far Jordarbeider og ungkar Ole Ebbesen Meland. Barnefarens navn er oppgitt av Jan Halvorsen Hammer.
I folketellingen for 1900 var følgende oppgitt , Edvard Olsen Krangsaas,Bosted Krangsaas i Børsa
Ved konfirmasjonen i 1910 er navnet Edvard Olsen Fossum oppgitt. Bosted Lund,
I folketellinga i 1910 er han registrert med navnet Edvard Olsen Lund, fødested Børsen, Stesøn, Bosted Lund, Til Toppen


Ble registrert: 01 Mar 2009 07:46:27
Innlegg: 1187
Bosted: KRISTIANSUND N

InnleggSkrevet: 08 Apr 2016 12:44:59 Tittel: Re: Edvard Olsen født 22.12.1895 Svar med Sitat


Name: Edward Lund
City: Norfolk
County: Norfolk (Independent City)
State: Virginia
Birthplace: Norway
Birth Date: 22 Dec 1895
Draft Board: 1
Age:

Occupation:

Nearest Relative:

Height/Build:

Color of Eyes/Hair:

Signature: