Larsen.

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Aina Maria Larsen

Re: Larsen.

Legg inn av Aina Maria Larsen » 7. august 2006 kl. 13.24

Jeg har også et annet spørsmål:Min mor fortalte meg da hun levde,Gerd Frida Larsen,at hennes far:Arnt Olav Pettersen hadde flere brødre som tok etternavnet Aglen og bosatte seg på Ottersøya.Har alltid undra meg over dette og hva grunnen var til det..?om noen vet noe om det,så hadde det vært fint å høre fra dere..Min bestefar var født 1888 og døde 1954,da jeg bare var 1 år gammel.Han ble gift med Frida Marie Pedersdatter,Frelsøy.De bodde i steinvika Austafjord.Har hørt min bestefar ble født på Løvøya..?Vikna.

Aina Maria Larsen

Re: Larsen.

Legg inn av Aina Maria Larsen » 7. august 2006 kl. 13.32

Ville bare skrive rett mailadressn min:rubinwoman77@yahoo.com,men bare svar her også,det er vel det beste om noen har bruk for opplysninger.:)

gj05122
Innlegg: 0
Registrert: 7. juni 2007 kl. 11.34
Sted: OSLO

Re: Larsen.

Legg inn av gj05122 » 8. august 2006 kl. 0.50

Tja, vanskelig å si hva de kalte seg, men det ser ikke ut som om noen av dem bosatte seg på Otterøya lenge. De to eldste emigrerte til USA, Den tredje ser ut til å ha brukt navnet Pettersen, og den yngste døde i 1919; 20 år gammel.
Faren til din bestefar var fra Løvøya, så det er vel ikke usannsynlig at han ble født der. De bodde på en plass som het Bustrand.

Anne

Aina Maria Larsen

Re: Larsen.

Legg inn av Aina Maria Larsen » 13. august 2006 kl. 12.40

Tusen takk for svar.Det var vel etternavnet Angel de tok,jeg skrev feil..men fint at jeg fikk svar om hans søsken.Så da kan jeg jo lete videre på han som kalte seg Pettersen.Og kansje lete videre på de som tok navnet Angel på LDS.

gj05122
Innlegg: 0
Registrert: 7. juni 2007 kl. 11.34
Sted: OSLO

Re: Larsen.

Legg inn av gj05122 » 13. august 2006 kl. 15.06

Fikk du det jeg sendte deg på Martin Edvardsen?
Jeg har en del etterkommere på brødrene til din bestefar, men kan ikek skrive dte her, og vil gjerne vite at du mottar før jeg sender mer.

Anne

Anonym

Re: Larsen.

Legg inn av Anonym » 11. mars 2007 kl. 15.55

Ja,takk for svar.Kom ikke lenger der.Men nå har jeg et nytt spørsmål.En bror til min mormor,Frida Marie Pedersen,Aksel Pedersen,emigrerte til amerika..hvordan skal jeg finne eventuelt barn,familie etter han..?Har du noen webside jeg kan søke på..?Den siste adresse hans er Edmington.Canada.Takk for svar.Hjertelig hilsen Aina.

Anonym

Re: Larsen.

Legg inn av Anonym » 11. mars 2007 kl. 15.58

Hadde vært fint å få navnene på mine etterkommere av på brødrene til min bestefar ja.Du kan sende opplysningene til min mailadresse:rubinwoman77@yahoo.com.hvis du vil.Hilsen Aina.

anonym

Re: Larsen.

Legg inn av anonym » 18. mars 2007 kl. 12.30

Nå har jeg enno et spørsmål til deg.Min tippeoldefar Anders Viglund Lian bodde i røyklia i Vemundvika.Han var fra sverige.Vet du av noen som vet noe om hvor i sverige og eventuell søsken og slekt...?Hvor kan jeg henvende meg..?Hilsen Aina.

Svar

Gå tilbake til «Namdal - ukjent kommune»