Oskar Erling Vålberg (Wålberg)

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
John Rønnevik
Innlegg: 166
Registrert: 6. januar 2005 kl. 12.32
Sted: SVEIO

Oskar Erling Vålberg (Wålberg)

Legg inn av John Rønnevik » 28. januar 2019 kl. 12.37

Hei, jeg søker etter en person som i de svenske kirkebøkene står er født i Østmark i Värmland, men som under fødsel av en datter står er "norsk medborgare". Han finnes ikke som født i kirkebøkene for Östmark. Han gifter seg den 28. juli 1945 i Åls, i Dalarnas len. Hans fødselsdato skal være 7. juni 1924, og som sagt finnes han ikke i svenske kirkebøker. Jeg er ikke så god til å kopiere bildevisning. Hans giftermål står i SCB (Svensk statistisk byrå) samlingspost, utdrag av viede SE/RA/420401/01/H 1 AA/3651, 1945, bilde 235 # 13.
Ved det samme giftermålet står også Einar Tryggve (Johansen) Wålberg, som gifter seg. Einar Trygve's far er Johan Edvin Olsen, og moren er Olga Kristina Johannessen.
Denne familien flytter frem og tilbake mellom Norge og Sverige. Einar Trygve Johansen er født 7. mai 1917, Vålberget, Grue i Hedmark. Finner ham ikke i kirkeboken, men i fødselsregisteret, og lurer på om foreldrene er dissentere.

Jeg har hatt stor hjelp fra venner i Sverige, uten å finne Oskar Erling's fødsel.

Takknemlig for eventuelt svar

Mvh
John Rønnevik

gj09303
Innlegg: 2719
Registrert: 24. april 2009 kl. 11.22
Sted: DRAMMEN

Re: Oskar Erling Vålberg (Wålberg)

Legg inn av gj09303 » 29. januar 2019 kl. 22.13

Hei

Han er registrert i Kjesäterkartoteket som flyktet fra Norge.
Fødested står oppført som Sverige. En Ingolf Wålberg et par nr lengre ned er døpt i Brandval.

Nr 2591
https://media.digitalarkivet.no/db/contents/43418

Selve kortet er sperret for direkte innsyn, men det går ann å be om og få opplysningene tilsendt. Der står - antagelig - fødested.

Vivi

John Rønnevik
Innlegg: 166
Registrert: 6. januar 2005 kl. 12.32
Sted: SVEIO

Re: Oskar Erling Vålberg (Wålberg)

Legg inn av John Rønnevik » 30. januar 2019 kl. 6.15

Hei.
Tusen takk for hjelpen. Skal forsøke å få mer informasjon om dette.
Mvh
John Rønnevik

Svar

Gå tilbake til «Hedmark - ukjent sted»