Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
dn25289
Innlegg: 35
Registrert: 15. mai 2010 kl. 16.04
Sted: HAVNNES

Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av dn25289 » 1. juli 2010 kl. 23.51

Eivind Sigfred Pettersen er ifølge hans minnesten født 05 Feb 1912 og døde 15 Nov 1976.

Ofemie Hjalmarda er ifølge hennes gravsten født 29 Jan 1916 og døde 04 Jun 2006.

De er begge gravlagt i Tromsø.

Før 1970 flyttet de fra Sørøya til Tromsø. Der bodde de et sted på Sydspissen, vet ikke nøyaktig adresse.

De hadde en fostersønn (adoptivsønn?) som het Karl-Bernt Pettersen (27 Jul 1942 - 02 Okt 1992), også gravlagt i Tromsø.

Det er sistnevnte jeg EGENTLIG er interessert i. Han var min far som jeg aldri hadde kontakt med.

Er det noen som vet noe mer om Eivind og Ofemie? Var Karl-Bernt en sønn av slektninger?

Jeg vet også at Karl-Bernt hadde en bror eller halvbror, men denne vokste visstnok IKKE opp hos Eivind og Ofemie. Vet noen noe om dette?

Ser frem til svar på PM eller e-post: la7ema krøllalfa gmail.com

André

16225
Innlegg: 7
Registrert: 8. februar 2005 kl. 9.11
Sted: FJELLHAMAR

Re: Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av 16225 » 9. juli 2010 kl. 18.22

Hei,
Eivind og Ofemie bodde i Kobberdalen i Sandøyfjorden på Sørøya. Tror ikke de hadde andre barn enn Karl-Bernt som var deres fosterbarn.

Karl-Bernts mor het Borghild Aslaug Kristiansen f 20.05.1912
Foreldre: Kristian Andreas Andersen og Elen Tomassen

Borghild hadde to barn til: Karstein Bjørkli (min onkel) og Solveig Tomassen som da var Karl-Bernts halvsøsken.

Synes å huske at Ofemie og Borghild var kusiner.

Skal sjekke litt og sender deg en PM

mvh
Roger Johansen

dn25289
Innlegg: 35
Registrert: 15. mai 2010 kl. 16.04
Sted: HAVNNES

Re: Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av dn25289 » 10. juli 2010 kl. 0.49

Oi! :)

Spennende!

Takker så veldig mye, endelig har det kanskje løsnet, har lett og lett nærmest overalt (gamle sjømenn i Tromsø-området, Tingretten, begravelsesbyrå i Tromsø om Karl-Bernt + + +). Men hadde fryktelig lite grunnlagsdata å jobbe ut fra, så det var ei kinkig nøtt. Har funnet ut mye om min fars liv, men altså IKKE noe om hans aner. Inntil nå :)

Ser frem til du har sjekket :)

André

dn08928
Innlegg: 356
Registrert: 15. desember 2004 kl. 20.57
Sted: SKATVAL

Re: Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av dn08928 » 15. april 2013 kl. 17.12

Hvordan går det med slektsletingen Andre.

Min bestemor(mormor) var søster av Elen Tomassen.

Hun ble gift med Ole Andreas Andersen fra Kåfjord i Troms. De bosatte seg i Storsandvik som ligger rett over fjorden for Kobberdal.

Jeg husker godt Borghild Kristiansen. Var ofte å besøkte henne på Fuglenes i Hammerfest.

Sønnen Karstein Bjørkli bodde i Skogliveien i Drammen frem til sin død.

Han og familien var alltid og besøkte oss på Stjørdal da de kjørte nordover om somrene.

Ofemie bodde i Strandveien i Tromsø, ca.200 meter fra Perminalen på sydspissen.

V.h.
Odd Annar

dn25289
Innlegg: 35
Registrert: 15. mai 2010 kl. 16.04
Sted: HAVNNES

Re: Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av dn25289 » 1. november 2013 kl. 12.30

Hei. Beklager det veeeldig sene svaret, har ikke oppdaget ditt innlegg før nå!

Jo, jeg har jo funnet ut en god del, blant annet Karstein og hans barn. Og for øvrig også Karsteins søster og hennes barn.

Men det jeg er aller mest på jakt etter, min farfars navn, der er det stopp. Alle spor jeg hittil er kommet over, fører til ingensteds. Men jakten fortsetter!

Ja, hun bodde NESTEN i Strandveien, det helt korrekte er Lanesvegen :)

Om du har noen historier om min farmor, så er jeg lutter øre :) Kanskje har du til og med bilder?

Jeg har (i hvert fall foreløpig) registrert kun direkte linje på den siden, så jeg har ingen informasjon om Elens søsken. Hva het din mormor?

dn08928
Innlegg: 356
Registrert: 15. desember 2004 kl. 20.57
Sted: SKATVAL

Re: Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av dn08928 » 5. november 2013 kl. 17.56

Hei Andre.

Jeg har dessverre ingen historier om din farmor. Var det din farmor som jobbet på Sagatun?

Isåfall kan jeg huske henne godt fra da vi reiste nordover fra Tr.heim til H.fest med hurtigruten. Vi dro alltid opp til Sagatun for å treffe henne.

Min mor som døde i fjor hadde sikkert mange historier, men det nå dessverre for sent nå.

Ofemie hadde søstre som bodde i Hessdalen i Ålen (Aspås), Kyrksæterøra (Hageskal) og i Trondheim.

Min mormor het Anna Katrine Gunnhilde Tomassen.

V.h.
Odd Annar

dn25289
Innlegg: 35
Registrert: 15. mai 2010 kl. 16.04
Sted: HAVNNES

Re: Eivind Sigfred og Ofemie Hjalmarda Pettersen på Sørøya

Legg inn av dn25289 » 10. november 2013 kl. 22.43

Det må nok ha vært Ofemie som jobbet på Sagatun.

Meg bekjent bodde aldri farmor i Tromsø.


Svar

Gå tilbake til «Hasvik»