Oluf Anton Bergersen f. 1875 fra Sigerfjorden

Moderator: MOD_Nordland

Svar
gj13088
Innlegg: 5
Registrert: 14. mars 2011 kl. 10.46
Sted: Danmark

Oluf Anton Bergersen f. 1875 fra Sigerfjorden

Legg inn av gj13088 » 14. mars 2011 kl. 10.56

Jeg søker information om mine forfedre på min mors site:

Inger Bertine Bergersen gift med Oluf Anton Bergersen

De fikk til sammen 12 barn - jeg vet navnet på ét:
Min mormor: Ursula Louise Bergersen som fikk 6 barn:

Kåre Olsen
Ragnhild Irene Hansen
Arnhild Aud Olsen
Gerd Olsen
Aud Kjellaug Hansen
Kjeld Olsen

Noen som har informatjon om den grenen af familien min ?

På forhånd tusen takk. :!:

..........
Tittel endret av moderator VE 17. mars 2011

Brukeravatar
Knut Bryn
Innlegg: 368
Registrert: 16. desember 2004 kl. 12.31
Sted: OSLO

Re: Bergersen fra Sigerfjorden

Legg inn av Knut Bryn » 14. mars 2011 kl. 11.37

Trine!

Dette spørsmålet har kommet litt feil sted i Slektsforum. Det første innlegget i dette forumet sier litt om hvilke tema som hører hjemme her. Jeg siterer:
Vi ber om at du først prøver å plassere innlegget ditt inn i et kommune-forum. Dette forumet er beregnet på spørsmål, svar og diskusjoner omkring slekter som førte faste slektsnavn i Norge før ca 1900, og hvor det er vanskelig å knytte slektsnavnet til én bestemt kommune.

Hvis du vet hvilken kommune eller hvilket prestegjeld Inger Bertine og Oluf Anton bodde i, bør du plassere spørsmålet der. Hvis du ikke vet noe om hvor de bodde, så kan du evt. legge det under ukjent sted i det aktuelle fylket eller under "Norge - ukjent fylke".

Du forteller ikke noe om når denne familien levde. Da er det vanskelig å hjelpe deg. Dersom du ikke har noen fødsels- eller dødsår, kan du kanskje angi et omtrentlig tidsrom. Da er det lettere for eventuelle hjelpere å finne noen av disse familiemedlemmene i folketellingene.

++++++++++++++++++++++++++

Etter Lindas oppklaring av hvor i Norge denne familien hører hjemme, er denne tråden flyttet fra Slekter til Sortland.
Sist redigert av Knut Bryn den 17. mars 2011 kl. 9.51, redigert 1 gang totalt.
Med vennlig hilsen

Knut Bryn
Moderator/Slekter

dn23027
Innlegg: 4250
Registrert: 7. oktober 2008 kl. 4.10
Sted: MANDAL

Re: Bergersen fra Sigerfjorden

Legg inn av dn23027 » 17. mars 2011 kl. 4.03

Hei :)
Det er litt lite informasjon. Sigerfjord ligger i Sortland, så jeg sjekket litt der. Men jeg vet jo ikke om han jeg fant, er din kandidat, eller om du skal lenger fram i tid.

Det er en Oluf Anton Koldevin Bergesen i ft1875 Sortland (han er født 22 mai 1875 og døpt 26 des. 1875, jeg sjekket kirkeboken siden det ikke stod noen alder på ham) : http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... k=212#ovre

Mvh
Linda

Brukeravatar
Knut Bryn
Innlegg: 368
Registrert: 16. desember 2004 kl. 12.31
Sted: OSLO

Re: Bergersen fra Sigerfjorden

Legg inn av Knut Bryn » 17. mars 2011 kl. 9.55

Jeg fant Olufs familie i Sortland i folketellingene fra 1900 og 1910. Dette viser at Lindas funn i tellingen fra 1875 faktisk gjelder familien til Trines tippoldefar. Ursula kan kanskje være den datteren som ble født 20. november 1910 eller hun er født senere.

Jeg legger til at gravsteinen etter Oluf og Ingbertine finnes i DIS-Norges gravminnedatabase. Foto kan lastes ned her: http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=1744499
Med vennlig hilsen

Knut Bryn
Moderator/Slekter

gj13088
Innlegg: 5
Registrert: 14. mars 2011 kl. 10.46
Sted: Danmark

Re: Bergersen fra Sigerfjorden

Legg inn av gj13088 » 28. mars 2011 kl. 10.26

Tusen takk for att dere har tatt tid till å hjelpe meg frem :)
Vennligste hilsner

Trine

Svar

Gå tilbake til «Sortland»