Tysk grav Erika Schoene, død 1944, Kriegsgräberstätte

Moderator: MOD_Nordland

Svar
gj17961
Innlegg: 2
Registrert: 20. januar 2013 kl. 1.47

Tysk grav Erika Schoene, død 1944, Kriegsgräberstätte

Legg inn av gj17961 » 20. januar 2013 kl. 2.03

I have a relative (Erika Schoene) that is buried in Narvik. She was stationed in Banak with the German Air Force in WWII. In October of 1944 she was on her way back to Germany on a FW 200 C-4 Condor aircraft. The aircraft had a structural failure after take off from Banak airport and crashed near Lavangsfjorden. All passengers and crew perished. Of the 51 people on board, 41 bodies were recovered and buried in the Narvik, Norway, Kriegsgräberstätte which is part of the City cemetery of Narvik. The location of her grave is Block VIII - Row OOA - Grave 19. I am looking for someone that would be kind enough to take a picture of the gravesite for my genealogical records and website. You may communicate with me either in English or German. I'm sorry, but I do not know Norwegian.

Thank you,
Klaus Dieter Cook
Houston, Texas USA
http://www.cookgarza.com/genealogy (if you care to browse the website you may log on with Username "guest" password "guest"

gj17961
Innlegg: 2
Registrert: 20. januar 2013 kl. 1.47

Google translation of previous post

Legg inn av gj17961 » 20. januar 2013 kl. 15.05

Jeg har en slektning (Erika Schoene) som er begravd i Narvik. Hun var stasjonert i Banak med det tyske Luftwaffe i andre verdenskrig.

I oktober 1944 var hun på vei tilbake til Tyskland på en FW 200 C-4 Condor fly. Flyet hadde en teknisk svikt etter avgang fra Banak flyplass og styrtet nær Lavangsfjorden. Alle passasjerer og mannskap omkom. Av de 51 menneskene om bord ble 41 kropper gjenfunnet og gravlagt i Narvik, Norge,

Kriegsgräberstätte som er en del av City kirkegården i Narvik. Plasseringen av graven hennes er Felt VIII - Rad OOA - Grav 19. Jeg leter etter noen som ville være så snill å ta et bilde av gravstedet for min genealogiske poster og nettside.

Du kan kommunisere med meg enten på engelsk eller tysk. Jeg beklager, men jeg kan ikke norsk.

Klaus Dieter Cook
Houston, Texas

........
Litt språklig justering av moderator.
VE

Svar

Gå tilbake til «Narvik»